Mannetje of vrouwtje?

Gestart door trippendegek, februari 13, 2009, 19:32:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

mijn eerste reactie was hetzelfde als die van Caradow : lijkt me niet normaal.
Ik heb dit 'toverbal effect' wel een keer met blauwbruin gezien, maar met groen nog nooit.

Mars

En je theorie over vitaminegebrek klopt niet erg: de ene vogel kan gezonder eten dan de andere, door bijvoorbeeld wel alle soorten zaad te eten en niet alleen de lekkerste. En vitaminegebrek hoef je natuurlijk niet aan het gedrag te zien. Bovendien kan de ene vogel gevoeliger zijn voor vitaminegebrek dan de ander. En zoals genoemd kan het ook een probleem aan de lever zijn, daarvoor hoeven ze in het beginstadium nog niet minder actief te zijn, maar als jij daar graag op wilt wachten...

In ieder geval hebben we hier nog nooit zo'n onnatuurlijke kleur dop gezien en vragen wij ons serieus af of je vogel wel gezond is... Met zo'n dop is dat ernstig te betwijfelen, ook al vind jij het heel normaal.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

trippendegek

Ik las het net ook al in een ander kopje over dat iemand een parkietje nu twee maanden heeft, die nu heel erg tam is
en inderdaad gelijk negatieve reacties over of de parkiet wel gezond is, dat is heel erg jammer.-->
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=20455.msg116256;topicseen#msg116256

Niet elke parkiet(of welk dier dan ook) is gelijk aan zijn soort genoten.
Mijn parkiet is nog net zoals actief of zelf nog actiever dan normaal, en dat zwarte(donkere) plekje wat jullie zo raar vonden is inmiddels verdwenen. Dus om daar nou gelijk voor naar de VA te rennen?

Het zou heel fijn zijn, als er alleen antwoord wordt gegeven op dingen die er gevraagd worden

Caradow

Tja...  een andere keer als wij onze mond houden en er blijkt wel iets te zijn en we zeggen dan "goh, daar waren we al bang voor" dan kom je dat we dat dan wel eens eerder hadden kunnen zeggen.

Wanneer wij iets signaleren dat zou kunnen wijzen op een probleem, dan doen wij dat met alle goede bedoelingen. En dan gaan we dat niet verzwijgen, met de kans dat er niets is. Wij zeggen ook niet DAT er een probleem is, maar dat het MOGELIJK een probleem is. Wat de vraagsteller hier dan mee doet, moet hij zelf weten. Wij uiten vermoedens op basis van onze kennis en ervaring.