Zorgen om nieuw jong parkietje.

Gestart door Piknikki, februari 10, 2009, 21:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana

 :( nee he wat klote zeg het zit je echt niet mee he bah. Ik weet zeker dat het beestje niks te kort bij jou is gekomen je heb alles voor het beestje gedaan wat je kon.

Caradow

Alles is al gezegt, van mij allen een dikke knuf....


HL

Ten eerste rot voor je!

Dan een vraag. Wat is je positie in zo`n geval nou naar de winkel toe? Op het moment dat je er mee terug gaat. Waar heb je recht op? Want zo snel overlijden kan haast niet door slechte verzorging komen en alle tekenen wijzer erop dat het in de winkel al fout zat.

topy2

veel sterkte in ieder geval

mijn zazou (5 jaar oud) is twee weken geleden op bijna dezelfde manier gestorven. Hij at nog maar sliep de hele dag
hij begon te wiebelen op zijn stok viel naar beneden, lag met zijn vleugels open en ademde hevig
dan hebben we een zachte doek onder hem gelegd, maar na 6 uur hevig afzien is hij dan overleden :(
we zijn niet meer naar de dierenarts geweest omdat de stress hem fataal geworden zou zijn

Mars

Totaal off topic.. maar ik kan het niet laten
Citaat van: topy2 op februari 11, 2009, 19:04:52
we zijn niet meer naar de dierenarts geweest omdat de stress hem fataal geworden zou zijn

En nu leeft hij nog wel...
Niet naar een dierenarts gaan is het domste wat je kunt doen. Ik heb nog nooit gehoord van een parkietje dat van de stress overleden is bij de dierenarts (of het was gewoon al veel te laat).


Heel veel sterkte, het is zo triest zo'n jong parkietje. Toen ik een ziek kleintje uit de dierenwinkel meenam in de hoop het te kunnen redden (wat dus een onverstandige actie is), heb ik steeds gedacht: als iemand zich eerder om hem bekommerd had.. Maar helaas..
Blijkbaar was er niemand in de dierenwinkel die kennis van parkietjes heeft of die in wilde grijpen..

Je hebt gedaan wat je kon, maar het ging helaas veel te snel!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Heel erg vervelend Nikki.Dit heb ik ook meegemaakt toen ik me tweede parkietje kocht.






Knuffel van mij
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Wouter

Ah nikki! Het zit ook niet mee met je parkietjes. Heel veel sterkte gewenst! Je hebt gedaan wat je kon... :-\
Liefs, Wouter!

Piknikki

Dank jullie wel, allemaal, voor jullie warme woorden. :)

Topy2 (ik weet je naam niet), Mars en Petra, ik vind het ook zeer erg voor jullie dat jullie zoiets hebben moeten meemaken. :(

HL (ik meen zoiets te herinneren dat het Harm was?) eigenlijk bij dieren heb je ook een soort van 'garantie', dat het diertje minstens een halfjaar mee moet gaan. Maar in de praktijk zal dit wel heel ingewikkeld zijn. Bij veel dierenwinkels heb ik gezien dat er zo'n briefje hangt met de boodschap dat voor vogeltjes slechts garantie tot aan de deur geldt.

Ik moet zeggen, ik ben vandaag toch langs de winkel gegaan waar ik het beestje afgelopen vrijdag heb gekocht (Intratuin Heerlen). Ik heb verteld wat er is gebeurd, en de verkoper vond het heel sneu voor me. Hij vertelde dat ze het vogeltje pas een dagje hadden, en ze hadden ook het vermoeden dat dit diertje niet 100% in orde was, vandaar dat ze haar al apart in een kooitje hadden gedaan. De verkoper had me een boeketje bloemen aangeboden, en een waardebon van €20. Ik vind het erg sympathiek, en ik waardeer ook zijn eerlijkheid. Nouja, ik heb er niet m'n vogeltje mee terug, maar het helpt zeker om het te verwerken.

Ik realiseer me nu pas dit dit topic in 't totaal verkeerde board staat. Van mij mag er wel een slotje op. :)

Ingrid

Heel veel sterkte! Het zit je echt niet mee....

Dikke knuffel, Ingrid

En op verzoek een slotje *KLIK*