Irisring

Gestart door pauladavid, februari 10, 2009, 17:05:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Hoi,

ik vroeg me af hoe het gaat bij het verkleuren van de irisring bij een grasparkietje..
Veranderd dat snel? Vanaf welke leeftijd? Welke kleuren?
Ons parkietje Jazzy verliest al wel veel veertjes, maar haar oogjes zijn nog pikzwart.. Ze is denk ik rond de 12 weken, wanneer zal haar irisring te voorschijn komen?

Groetjes,

Paula

Piknikki

Voor zover ik weet zal de iris niet echt een kleur hebben. Gewoon wit, lijkt me.
Misschien verschilt het ook nog bij mannetjes of popjes, zou best kunnen.
Heel geleidelijk zal de iris zichtbaar worden. Ik denk dat je het vanaf 4 - 6 maanden de eerste verschijnselen kunt merken. Bij mijn (nu overleden) popje was de iris nog niet zichtbaar toen ze 7 maanden oud was, maar op foto's (met flits) kon je wel iets van een 'bruine ring' om haar pupil zien.
Ik denk dat je het vanaf 8 maanden echt kunt zien.
Als je parkietje een aantal jaar oud is, zal de iris nog duidelijker zichtbaar zijn dan wanneer hij/zij 1 jaar oud is.

Eigenlijk ben ik hier ook wel nieuwsgierig naar, maar ik heb geen precieze antwoorden. ???

pauladavid

Oke, dank je wel :)
Ik kon hier niks over vinden op dit forum of op google..

Hopelijk weet iemand anders nog meer? :)


Sascha

Hallo!

Ik heb een popje wat ouder is dan 2 jaar en bij haar zie je nog steeds geen irisring bij haar oog.. dus óf ze is een uitzondering:P óf het komt voor dat parkietjes helemaal geen irisring laten zien en dat het nog wat langer duurt;)

Liefs

Caradow

Bij sommige kleurslagen zie je wel vaker dat de irisring nauwelijks zichtbaar is. Bij inootjes en bonte kleurslagen komt dit vaak voor.

Bliksem

Ik heb een hemelsblauw parkietje van 1,5 jaar oud en bij hem zie je ook geen irisring. Maar zijn ogen zijn ook veel kleiner als bij m'n andere parkietje. Dit is altijd al zo geweest.
Linda.

Piknikki

Hoi mensjes! :)

Mijn Neljä heeft nou nog steeds geen irisring, en ik vroeg me af hoe dat kwam. Hij is niet bont. Zijn precieze kleurslag weet ik niet, dus daarom een foto'tje erbij - hoop dat het wat duidelijk is. Ik heb hem nu ongeveer een halfjaar, dus ik denk dat hij rond de 7 maanden oud is.

Bij mijn jongste (ongeveer 4 maanden) is de iris nou wel al zichtbaar. Zal Nejlä altijd donkere oogjes houden? En hoe komt dat dan?