Silly ziekjes?

Gestart door Kleintjes, februari 09, 2009, 20:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

zoals jullie (de meesten in elk geval) weten is mijn kleine Silly 'n zorgenkindje. Is 't niet iets met de voetjes dan wel weer wat anders.

Momenteel heeft Silly 'n vervormd veertje, verder geen last van maar waar ze wel last van heeft: Piepende ademhaling en (vermoedelijk) diarree. Ik stond net naar ze te kijken en met ze te babbelen en zag dat Silly geen poepje liet vallen maar meer 'n plasje. Ik heb dat wel vaker gehad met haar maar dan meestal alleen als ik haar in handen heb gehad (stress plasjes zeg maar, omdat alles daarna normaal was). Ze ziet er niet ziek uit en gedraagt zich ook gewoon zoals altijd, doet nog steeds haar naam alle eer aan.

Kan ik haar beter even apart houden om de poepjes / plasjes in de gaten te houden?

Ik ga in ieder geval op zoek naar 'n goede Da (als mogelijk VA) in de buurt, dat ze even goed nagekeken wordt. Ook vanwege haar voetje (was ooit n wondje. Korstje zit er regelmatig wat ik er dan afhaal en jodium op doe -DA advies- en er zit nu 'n knobbel waar 't wondje altijd is).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

gaathet om 1 enkele poepje wat je gezien hebt?

Kleintjes

Wat ik daarstraks gezien heb wel, maar ik weet dus niet of ze dit vaker doet of niet.
Ik heb ongeveer 10 minuutjes met ze vergaderd en heb ik 't toevallig gezien van haar.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

alex

ik heb dat ook 1 keer gehad kan vaker zijn niet gezien maar dat was denk ik van zenuwachtigheid want toen ik mij mopsie=parkietje uit de kooi haalde liet ze ook een waterig scheetje of wat het ook was.

Kleintjes

Hoihoi,

heb Silly vandaag 'n tijdje apart gezet, wel naast de voliere zodat ze zich niet alleen voelde. Schijnbaar voelde mevrouw zich wel op haar gemak; naast uitgebreid poetsen heft ze ook de nodige poepjes laten vallen. Helaas.... allemaal hebben ze 'n waterig plasje erbij.. zelfs haar kleine kontje is vies. Ik had eerst keukenrol op de bodem gelegd van 't kooitje waar ze zat en daarna nog eens (na verwijderen keukenrol) huishoudfolie (die doorzichtige) zodat ik 't goed kon zien. De keukenrol zit vol met zichtbare plasjes om de drolletjes heen, op de folie idemdito. Als ze straks lekker geknuffeld heeft met Tweety (die zat meteen bij haar toen ik Sil terug zette) zal ik haar kontje even schoonmaken.

Mij is ook opgevallen dat haar kontje dikker is dan normaal, maar niet dik als in 'ze gaat eitjes leggen' maar anders dik. Beetje moeilijk te omschrijven.. Beetje gelig schijnt 't maar kan ook komen door 't licht en / of viezigheid. Foto's zullen denk ik niet lukken aangezien ik meestal al 2 handen nodig heb om Silly rustig te houden (1 om vast te houden en de ander om af te leiden) maar als 't lukt dan post ik ze wel even.

Wat ik trouwens ook zag is dat ze de meeste tijd met 't snaveltje op 'n kiertje zit, dus net 'n klein stukje open. Ik heb dat vergeleken met de andere 3 en die hebben de snaveltjes gewoon dicht.

Ik ben nog op zoek naar 'n goede DA dan wel VA in de buurt, dit is nogal lastig aangezien ik alleen 'n scooter heb of met 't OV moet (dat nooit op tijd is en vertrekt van 'n plaats waar je niet bent op 'n tijd dat je niet uit komt naar 'n plaats waar je niet wilt zijn). Als iemand tips heeft wat betreft DA of VA in de buurt laat 't me dan even weten (omgeving Echt-Susteren als mogelijk is).

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

HOihoi,

even 'n kleine update:
Silly's gedrag is iets veranderd, maar dat kan ook door broedsheid komen vermoed ik. Ze is echt baldadig en laat 't spiegeltje niet met rust. Ze gooit er mee, bijt er in, en grijpt 'm vast en gaat dan fladderen. Als ze 't speigeltje dan eindelijk toch met rust laat zit ze gewoon wat 'te hangen' , niet echt hangen maar 'n beetje voor zich uit te dromen of ruzie te maken met de anderen. Soms zit ze rustig op stok en dut ze wat, niet anders dan gewoon.

De poepjes zijn nog altijd wat dunnetjes... Ik zal dan ook zsm 'n afspraak maken met de DA (helaas is de dichtsbijzijnde VA nog te ver voor mij en ivm OV kosten te duur. Ik weet, kosten zijn geen argument eigenlijk maar als je niet veel hebt is de reis gewoon te duur).

Ik laat jullie weten wat er is gebeurd verder, en ik houd jullie 'n beetje up-to-date over m'n kleine zorgenkindje.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Naja..uiteraard te laat voor 'n edit maar goed hihihi, je kan niet alles hebben ;)

Vanmiddag kan ik met haar bij de DA terecht. Dan krijgt ze meteen 'de grote beurt', dan wordt haar vleugel nagekeken (vervormde veer), haar voetje (waar 't wondje zit / zat is 'n bultje gegroeid) en haar poepjes.
Ben eigenlijk wel 'n beetje zenuwachtig.... Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat 'n dier zoveel dingen tegelijk heeft spelen... Haar voetje zal denk ik wel 'n zwak punt blijven, hiervoor ben ik al een bij de DA geweest in Maaseik en 't enigste wat we er aan konden doen is de korst er voorzichtig afhalen en jodium op doen (omdat voetjes nog wel eens vies worden of met poepjes in aanraking komen). Nu zit er echter 'n bultje bij dat wondje..
Dik buikje maar toch anders dik dan dat ze gaat leggen, vervormde veer, dunnere poepjes, 'vals veertje'..., 't zit de kleine meid niet echt mee.

Ik laat jullie weten hoe 't gegaan is.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Sterkte voor jullie, Maartje.

Kleintjes

Hoihoi,

inmiddels ben ik 't met de kleine meid bij de DA geweest.

Voetje: we hebben 'n parkietje met 'n eksteroogje  ;) 't Knobbeltje is 'n soort eeltvorming en vanwege de ongelukkige plaats niets aan te doen.
Veertje: Die heeft hij er zonder problemen snel uit geplukt, 't waren zelfs 2 vervormde veertjes.
Poepjes en buikje: Silly heeft waarschijnlijk 'n bacterie bij zich waardoor ze niet helemaal lekker is en ook dus de dunne poepjes van heeft. Hiervoor 'n AB kuurtje meegekregen. 2 x per dag 'n druppeltje voor minstens 10 dagen.. Dat gaat nog leuk worden hihihi. Ook moet ik vitaminedruppeltjes halen voor in 't water, ivm 't kuurtje. Aanzuren heb ik geprobeerd maar ze drinken dan bijna niet, dus ga ik wel die druppeltjes halen.

Silly had duidelijk protest aangediend bij de DA, ze heeft hem goed gebeten  :P. Hij moest wel lachen toen ik haar naam vertelde en dat ze deze dus ook echt eer aan doet, tja je komt 't niet dagelijks tegen; zo'n parkietje met perfect passende naam ^^

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Elise

Hihi, die Silly  ;)

Gelukkig dat het niks ernstigs is. Ik hoop dat het kuurtje goed aanslaat.

Caradow

Sterkte ermee Maartje!

Hopelijk is Silly gauw weer de oude!

Milo-Pixel

Fijn dat je weet wat het is, en hoop voor je dat ze snel weer helemaal als vanouds is!

hillie

Gelukkig is het niks ernstigs met Silly.
Sterkte met de kuur geven.
Hopenlijk slaat die aan.

Mars

Nou, laten we hopen dat de AB aanslaat.
Goed dat je weer even naar een VA bent gegaan!

Sterkte er mee, we denken hier aan de gekke Silly!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Goed dat je naar de VA bent geweest! Hopelijk is Silly weer snel de oude.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Kleintjes

Hoihoi,

'n update over de jonge dame:

Ik heb haar gisteren gewogen (bij haar doe ik dat normaal niet zo vaak omdat ik weet dat ze zwaarder is dan de anderen en normaal echt niet afvalt) en in verhouding tot ongeveer anderhalve week geleden is ze 7 gram afgevallen, van 54 naar 47 grammetjes. Ze heeft in al die jaren dat ik haar heb nog nooit onder de 50 gram gewogen. Vermoedelijk is Silly deels Engels, dus wat grover en groter - wat je heel goed kunt zien als ze naast Tweety zit, die is puur Australisch: klein en fijn gebouwd - maar ik schrok er best wel van dat ze zo is afgevallen. Ik heb haar gisteren gewogen omdat ik haar borstbeentje duidelijk voelde ten opzichte van normaal (dan is ie minder scherp).
Ik zal haar gewicht dus goed in de gaten houden en hopen dat ze weer wat aankomt.

Haar vliegkunstjes worden al wat beter, kleinere stukjes haalt ze nu zonder te crashen. Dit kan natuurlijk met haar gewicht te maken hebben maar ook met de veertjes die in de weg zaten, die kromme veertjes verstoorden de andere pennen en belemmerden 't vliegen.

Ik hoop dat die kuur aanslaat... zou niet willen dat er iets mis gaat met de kleine boef. Maar die ontdekking van gisteren heeft me behoorlijk laten schrikken en ja, ik maak me dus echt zorgen..

De tijd zal 't leren. Hopelijk..
Ik houd jullie op de hoogte van de kleine meid.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

Sterkte Maartje..
Kleine beestjes grote zorgen!


Kleintjes

Citaat van: Caradow op februari 23, 2009, 16:49:35
Kleine beestjes grote zorgen!

Als je dat maar weet hahaha.

Grote beestjes hebben trouwens ook grote zorgen hoor maar die kune je (over 't algemeen) makkelijker hanteren als er iets ipv zo'n klein teer vogellijfje  8)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses