Zaadjes uit het bakje gooien.

Gestart door ibi, februari 16, 2009, 18:23:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Hallo,

Ik heb een probleem.
Mijn sweety die gooit elke keer de zaadjes uit het voerbakje.
Het zijn gewone bakjes waar een parkiet zijn kopje in kan steken en toch komt zij er met haar hele lichaam in.
Ik vul dan het bakje weer bij maar dan eet ze er even van en gooit ze de rest weg.
Ik vind dit zielig tegenover de andere parkietjes omdat die dan niks te eten hebben :(
Heb ik het hier nou over de bek-schep methode?

Mijn moeder vind dit zeer vervelend omdat nu de hele kamer onder zaadjes ligt.
Kan iemand mij helpen ? :-[

groetjes ibrahim


Parkieten-Freak

Hang eens een extra voerbakje op, bij voorkeur een ander model.
Zorg voor voldoende speeltjes en afleiding en besteed geen aandacht aan de vogel terwijl ze het voerbakje leeg gooit.

p.s. de "bek-schep methode" op de website moet je niet al te serieus nemen.  ;) Het is wel zo dat veel parkieten dit (vaak tijdelijk) doen.


ibi

Dankje voor de reactie

Er hangen genoeg speeltjes in de kooi ;)
Maar als het bakje helemaal leeg is gegooid moet ik het dan weer bijvullen.
Ik liet het eerst maar even leeg zitten.

En is er nog een methode om dit te stoppen want de kamer ligt onder de zaadjes :O


groeten

Sonja

Het beste doe je het voerbakje niet helemaal vol.
Ik zou de tip van PF opvolgen en dan in alle voerbakjes maar een klein bodempje zaadjes doen.
Dat maakt het al een stuk moeilijker om het eruit te gooien.

Groetjes, Sonja.

roha

Je kan kijken of je van plexiglas of karton een opstaande rand kan maken, zodat de zaadjes niet meer via de tralies naar buiten kunnen worden gegooid.

Mars

Je zou eens kunnen proberen een schaaltje met zaadjes op de bodem te zetten ipv de bakjes vullen. Gewoon voor een weekje..
Misschien leert ze het daarmee af?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ibi

Dankje voor al deze reacties.

maar het is sweety kruipt gewoon het hele bakje is wat haast niet mogelijk is  :-\
En ze komt er altijd weer uit.
dan spartelt ze wat met haar voetjes en vliegen veel zaden eruit.

Vandaag is er trouwens helemaal niks uitgegooid :D
Ik denk dat het maar voor even was.

Groeten

Mars

Hier doen de dametjes dat ook hoor, als ze in de kooi zitten.
Misschien is zo'n voliere-eetbak iets voor je? Dan vliegen  de zaadjes niet meteen alle kanten op.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

Wat misschien ook een goed idee is, om voersilo's op te hangen.. Die heb je ook in verschillende maten en ze kunnen er niet in.. Goed nu heb ik dan 2 silo's en 2 voliĆ©rebakjes en nog vliegt alles, alle kanten op! Maarja dan pak ik de kruimeldief er wel even bij  ;D

Smikkelparkiet

#9
Ja, snoetverdoerie, Ibi, ik doe dat ook wel eens! Gewoon een beetje in die voerbak gaan staan en dan hup de voetjes van de vloer! Lekker chillen en zo.  :)
Jah, wij parkieten willen ook wel eens een verzetje.  ;)
Maar eh... dat van die voedersilo (van angels-birds) is wel een goede tip trouwens. Dan is het echt afgelopen met de pret....... ???

ibi

Huh smikkelparkiet wat praat jij raar  ???

dianatjuhh

hoii,
ik weet niet of je onderin de kooi tralie hebt hangen.. maar mijn valkparkiet gooide altijd alles uit haar voerbak.. toen heb ik haar telkens dwars gezeten en haar van de grond laten eten.. en ik had er al plexie glas tegen de kooi gezet vanwege de troep die ze maakte whaha.
maar ze zat toen maar alleen en ik verschoonde de kooi 1x per week.  ze at gewoon van de grond. vinden ze niet erg hoor.. nu doet ze het niet meer nu ze in een villa zit met een vriendje whaha. ze deed het om de lekkere zaatjes eruit te krijgen en voor aandacht..
groetjesss
diana