parkiet plotseling overleden, maar waaraan?

Gestart door aantrekker, februari 07, 2009, 18:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aantrekker

Mijn vraag is de volgende:

4 jaar geleden kochten wij onze parkiet-wit met een paar vlekjes-zij was toen 6 weken.

Zij praatte veel en kon ook prachtig fluiten.Was nooit ziek,soms in de rui,maar werd dan niet kaal.
Een prachtige en gezellige vogel,waar we zeer aan gehecht waren.
2e kerstdag lag ze ineens onder in de kooi te piepen en op haar zij.Het kopje ging alsmaar heen en weer.
In de dierenkliniek kreeg ze een injectie en medicijnen,maar men kon niet zeggen wat het precies was.
De volgende morgen was ze dood.
Kan een parkiet ineens iets in het kopje krijgen?Ik heb zoiets nog nooit gehoord.
Ze was echt onze huisgenoot en nog heb ik er moeite mee,dat ze er niet meer is en zo opeens dood ging.
Weet iemand antwoord?

Topic-titel aangepast, dan is het wat duidelijker waar je vraag over gaat. ;)
Gr.Sonja.

Sonja

#1
Welkom op het forum, aantrekker.

Het is moeilijk te zeggen wat er precies aan de hand was met je parkietje.
Een epileptische aanval misschien...
Of was ze misschien ergens tegenaan gevlogen kort daarvoor? Dan heeft ze misschien een hersenbeschadiging opgelopen daardoor.

Het blijft gissen wat er gebeurd is. Het is nu ook niet meer te achterhalen, dan zou je destijds sectie op het diertje hebben moeten laten verrichten.
De vraag is of je dat gewild had.....

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

roha

Hoi,

Mag ik vragen wat jullie hebben gedaan met de kerstdagen, gegourmet/gefonduet misschien?

aantrekker

Onze parkiet ,zoals wij altijd hebben gedaan,ging mee naar Limburg.
Daar stond ze in een aparte,verwarmde kamer,dus niet in de woonkamer-keuken.
Toen wij haar voor het laatst zagen,was ze vrolijk aan het kwebbelen en fluiten en had ook gegeten en gedronken.
Een paar uur later was het dus mis,zoals ik schreef.
Het blijft voor ons een raadsel.
Misschien klinkt het voor sommigen wat overdreven,maar dit was zo'n apart vogeltje.Ze was erg aan ons gehecht,zat bij ons op de schouder,gingen we de kamer uit,begon ze te roepen en ook als we thuiskwamen wrden we begroet.
Ze had niet rondgevlogen,dus dat kon het ook niet zijn.
We blijven haar erg missen en wachten even met de aanschaf van een nieuwe parkiet.
Ik ben bang,dat we dan gaan vergelijken en dat zou niet eerlijk zijn.

roha

#4
Citaat van: aantrekker op februari 08, 2009, 12:48:25
Daar stond ze in een aparte,verwarmde kamer,dus niet in de woonkamer-keuken.

Maar hebben jullie ook toevallig gegourmet of gefonduet?
Giftige stoffen kunnen ook onder de deur langs, vandaar dat ik er naar vraag (mede omdat veel mensen met de kerst gourmetten ofzoiets).

aantrekker

nee,wij hebben niet gegourmet.
als we het wel hadden gedaan,hadden deze geuren niet bij moppie kunnen komen,omdat ze heel ergens anders stond.
bedankt voor het meedenken.