vleugels knippen tegen ontsnapping!

Gestart door Stefanie, februari 06, 2009, 16:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

Hoooii...


Tico is nu ongeveer 5 maandjes oud, en is eigenlijk altijd los wanneer wij thuis zijn.
maar de deuren gaan hier nog weleens open, en het is al een keer gebeurd dat iemand met tico op de schouder bijna naar buiten liep.
soms heb je het niet in de gaten of vergeet je dat hij bij je zit!

nu hebben we er thuis over gehad om zijn vleugels kort te wieken voor als het straks lekker weer word en de deuren/ramen open gaan!!
maar ik ben daar echt tegen om die vleugels af te knippen, maar ik wil natuurlijk helemaal niet hebben dat hij perongeluk weg vliegt!

wie kan me helpen? of zijn mening laten horen!

Bedankt  Groetjes Stefanie en Kleine Tico :)

DarkWolf

Tegen kortwieken is iedereen hier, toch om die reden.
Hang een bordje aan de deur waar op staat dat Tico aan het vliegen is, zodat iedereen er op gewezen wordt dat ze de deur niet mogen openen..
En tijdens de zomer, kun je Tico op je kamer laten vliegen.

Zit thuis met hetzelfde probleem, gistern deed er weer iemand de schuifdeur open toen mijn vogels los vlogen. Een bordje mag ik spijtig genoeg niet ophangen 'want dan maak ik de ruiten vuil' ::) Dus ik zoek nog een andere oplossing (in ieder geval doe ik de deuren wel op slot als mijn vogels vrij vliegen). En in de zomer neem ik ze mee op mijn kamer en kunne ze daar paar rondjes vliegen.

roha

Typ kortwieken in bij de zoekfunctie en je kunt vele meningen lezen over dit onderwerp ;)

IceParkiet

Als het zomer is en het is lekker warm, doe ik de bovenkant ongeveer 1cm naar boven, zet er een plaat onder, dan zet ik de bovenkant op het gras en haal de plaat weg, zo kan hij lekker in het gras spelen.

Jasmin

Als ik het goed begrijp laat jij je parkietje buiten in het gras?

IceParkiet


ibi

Misschien zit er wel honden/katten poep/plas op dat gras en ik weet zeker dat je parkiet wel wil knabbelen.
Ik zou het niet doen

Ingrid