Het beste voor mijn parkieten?

Gestart door SteelTitan, mei 22, 2009, 11:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SteelTitan

Hallo allemaal,

1,5 jaar geleden heb ik twee jonge grasparkieten genomen, een blauwe en een gele. Nu is het zo dat mijn situatie nogal wat veranderd is waardoor ik advies nodig heb. Ik ben student (25 jaar) maar woon nog thuis. De parkieten zitten op mijn eigen kamer en hebben een grote kooi (montana), maar zitten eigenlijk heel de dag buiten de kooi op hun parkietenboom voor het raam.

Nu is het zo dat mijn studie ten einde loopt, maar ik ga volgend jaar wel voor mijn Master uitwisseling een half jaar naar Nieuw Zeeland en zal dus een half jaar weg zijn. Daarna zijn de plannen nog niet zeker, maar het kan zijn dat ik hierna ook niet lang in NL zal zijn (heb duitse vriendin en allebei hebben we de behoefte de wereld te zien/buitenland te wonen/etc).

Mijn parkieten een half jaar lang in mijn kamer laten zitten lijkt mij geen optie omdat:
1) zij dan zo goed als een half jaar geen mens zien.
2) ik mijn moeder niet wil opzadelen met de verzorging.

De kooi ergens anders neerzetten is geen optie want we hebben twee grote honden (60-70kg). Zelfs als de vogels in de kooi zouden blijven zouden ze het niet overleden door het omvallen van de kooi. Bovendien wil ik niet dat ze een half jaar in de kooi moeten blijven omdat ze dit nooit zitten en dus gewoon zielig is.