Niet meer zo aardig naar elkaar

Gestart door Maryvonne, februari 03, 2009, 17:19:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maryvonne

Sinds een paar dagen doen Bobby en Pino niet meer zo aardig tegen elkaar. Er wordt af en toe best wel gepikt naar elkaar. Als de een op mijn hand zit te eten en de ander komt erbij dan is het ook hommeles. Terwijl dat eerst wel goed ging. Hoe kan dat? Gaat dit weer over?

Marcus

Hoelang zitten deze vogels al bij elkaar? Vechten ze om een bepaald speeltje of de etensbak? Meestal is het gepik om dominantie. Zolang ze elkaar niet tot bloedens toe pikken of veren uittrekken, dan is er nog niet echt een reden tot paniek.

Maryvonne

Ze zitten sinds ong. 8januari bij elkaar. En ik kom er niet goed uit waarom ze boos worden. Jaloers of zo?

Mars

Jaloersie en onderling uitvechten wie de baas is.
Overigens wordt er hier ook heel wat afgekibbeld hoor als er wat uit de hand gegeten mag worden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Smikkelparkiet

Citaat van: Mars op februari 03, 2009, 21:36:02
Jaloersie en onderling uitvechten wie de baas is.
Overigens wordt er hier ook heel wat afgekibbeld hoor als er wat uit de hand gegeten mag worden.
Hm tja, ik weet er alles van Marsreep.  :-\ Mijn huisgenoten zijn ook jaloers als ik wat lekkers uit hun handen jat.  >:(

Marcus

Problemen met jaloersie heb ik altijd opgelost door gewoon van alles twee te nemen. Dus twee etensbakjes, twee schommeltjes etc. Werkte fantastisch. Ik merk zelfs , sinds ik de spiegeltjes heb verwijderd , dat de vogels veel meer naar elkaar toetrekken en zelfs socialer zijn geworden.  :D

Caradow

en zo simpel werkt nu eenmaal niet als je ze van je hand laat eten ;)

Het hoort er gewoon bij, hoort bij de karakters van de beestjes enz.