buiten de kooi

Gestart door schilling62001, januari 31, 2009, 13:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schilling62001

ik heb een vraag over onze twee parkieten. De ene is ongeveer een jaar en de ander een half jaar oud. Ze hebben het (na een wat mindere start) erg leuk met elkaar. Nu is het probleem dat als ze uit de kooi zijn (elke dag wel een paar uur) ze een vaste plek hebben. Een vensterbank bij een raampje wat hoog zit.
ze zitten voornamelijk daar. Als ze in de kooi zitten dan komen ze wel op mijn hand, maar daarbuiten niet dus.......en daar bovenin kan ik ze ook niet zo makkelijk benaderen...........
heeft iemand van jullie een tip hoe ik ze ook buiten de kooi wat handtammer kan krijgen?
Ze zoeken ons ook niet op, ze komen niet bij je zitten of zo.

jacqueline

Mars

Trainen met trosgierst of wat anders lekkers?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bosmuts

Hallo schilling.

Ook ik heb hetzelfde "probleem" en kreeg ook het advies om het met trosgierst te
proberen.
Mijn Coco  :-* eet uit mijn hand, "praat" als ik het vraag en komt op mijn vinger zitten maar
zodra ik iets verder van haar kooi of boom vandaan loop vliegt ze meteen terug.
Ik ben dus, net zoals jij, benieuwd wat wij nog meer kunnen doen.
Succes

Mars

Bosmuts, volgens mij is jouw probleem anders dan dat van Jacqueline:
Jouw Coco vliegt terug naar de kooi of boom als je daar verder weg gaat met haar, dat is gewoon een stukje training, moet je heel langzaam opbouwen, maar daar heb je volgens mij al eerder tips over gekregen. Je hebt dus gewoon geduld nodig en training, steeds een stukje verder weg en op het moment dat ze er vandoor wil gaan stukje trosgierst aanbieden ;)

Jacqueline's parkietjes zoeken meteen een veilige plek en blijven daar zitten, zoals ik het lees, komen ze dus niet eens op de vinger. In de kooi kun je ze laten wennen aan wat lekkers e n als het goed is, zullen ze dit dan buiten de kooi voldoende vinden om voor op te stappen. ook heir geldt: veel oefenen en veel geduld.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..