ronde kooi kanarie

Gestart door Deniese, januari 23, 2009, 11:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deniese

Ik weet dat dit een parkietenforum is maar ik heb een vraagje waar jullie misschien ook wel antwoord op weten :)

Een parkiet in een ronde kooi zetten is geen goed idee(vanwege dat er geen hoekjes zijn en hij zich niet goed kan orienteren) Maar geldt dat ook voor een kanarie? of kan die wel gewoon in een ronde kooi?

Wouter

Dit geldt ook voor kanaries, ook die hebben beweging nodig ;)

Caradow

Ook ene kanarie zou ik niet in een ronde kooi zetten. Ook deze heeft behoefte aan veiligheid

Moppers

Ik kan uberhaubt geen enkele vogelsoort bedenken voor wie een ronde kooi wel geschikt is.

angels-birds

Dat vroeg ik me net eigenlijk ook al af.. Ze maken wel ronde kooien, maar geen 1ne vogel die zich daarin veilig voelt.. Jammer dat niet iedereen daarbij stil staat.. Zelfde geld voor vissen in een ronde kom..

Deniese

Citaat van: Moppers op januari 25, 2009, 18:08:20
Ik kan uberhaubt geen enkele vogelsoort bedenken voor wie een ronde kooi wel geschikt is.

Kijk dat bedacht ik me ook al.. maar waarom verkopen ze dan nog die ronde kooien in de dierenwinkels..

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.. gelukkig heb ik me ouders er van kunnen overtuigen dat een 'vierkante' beter was!

angels-birds

Een ronde kooi is decoratief en dat vinden mensen vaak mooier dan een kooi/kom met rechte hoeken :) Ik geef toe(beetje off-topic) dat ik een ronde kom voor vissen ook heel mooi en decoratief vind, maar zo voelt een beestje zich niet veilig..

Gelukkig heb je je ouders kunnen overtuigen!  ;D

Safrena

Citaat van: Deniese op januari 25, 2009, 20:31:31
Kijk dat bedacht ik me ook al.. maar waarom verkopen ze dan nog die ronde kooien in de dierenwinkels..

...!

Hey Deniese

Deze vraag heb ik me ook al gesteld,  ;)
Ze zouden ze beter uit de handel nemen, want er zullen altijd wel mensen zijn die tegen beter weten in een ronde kooi gaan kopen.

Vele groetjes

Ps ik vind een ronde kooi gewoon heel onhandig, lelijk en zeker niet decoratief  ;)

angels-birds

Ik bedoelde dus met decoratief dat bepaalde mensen dat vinden en niet ik!! Ik vind daar ook niks bijzonders aan :-\ Het enige dat ik decoratief vond, was een ronde KOM.

Moppers

Er zijn heel veel dingen die gewoon in de gemiddelde dierenwinkel te krijgen zijn die niet goed zijn. Niet alleen de kooien, maar denk ook eens aan de snoepstengels, schepzaad, onveilig speelgoed, ongezond katten- of hondenvoer, of van die zandhulsjes die je om de stokjes kan doen die zogenaamd goed zijn voor de nagels van vogeltjes (maar een ramp voor de huid van de pootjes).
Ga er dus nooit vanuit dat iets goed is 'omdat het in een dierenwinkel verkocht wordt'. Zoek van tevoren goede, betrouwbare informatie en beslis dan of je iets wel of niet koopt of gebruikt. Zoals jij bijvoorbeeld hier hebt gedaan Deniese! ;D

Deniese

Citaat van: Moppers op januari 27, 2009, 16:32:15
Er zijn heel veel dingen die gewoon in de gemiddelde dierenwinkel te krijgen zijn die niet goed zijn. Niet alleen de kooien, maar denk ook eens aan de snoepstengels, schepzaad, onveilig speelgoed, ongezond katten- of hondenvoer, of van die zandhulsjes die je om de stokjes kan doen die zogenaamd goed zijn voor de nagels van vogeltjes (maar een ramp voor de huid van de pootjes).
Ga er dus nooit vanuit dat iets goed is 'omdat het in een dierenwinkel verkocht wordt'. Zoek van tevoren goede, betrouwbare informatie en beslis dan of je iets wel of niet koopt of gebruikt. Zoals jij bijvoorbeeld hier hebt gedaan Deniese! ;D

Je ehbt helemaal gelijk moppers! ik had er op manier nog niet zo overna gedacht!

Wat me laatst opviel was dat ik altijd maar 1 maat ronde kooi tegen kom.. van de 'vierkante' heb je ze in alle maten, maar die ronde zie ik nooit in groot of klein..

Marjolein90

De ronde kooien zijn er ook in meerdere maten hoor :P... Micro, mini en klein  ;)