Gewijzigd: Parka is ziek (was: eitjes)

Gestart door liesanne, januari 22, 2009, 21:29:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ik snap helemaal niks meer van parkietjes!! Hij is vanochtend goed wakker geworden. Hij heeft zitten zingen en kletsen en hij heeft weer koprollen om zijn touw gemaakt! Ik ga hem dadelijk verschonen en zal hem een bad geven, want hij is opgedroogd vies.
Ik heb de dierenarts gesproken en deze zei dat ik het zoals het nu ging aan moest kijken.
De ontlasting vond ze niet nodig om te onderzoeken. Hij zat nu toch al aan de antibiotica.
ga vanmiddag nog een andere DA bellen.

Daphne.

Caradow

Fijn dat het weer beter lijkt te gaan nu :)

En ja, heel goed dat je nog even een andere Va belt. Megabacterie is een schimmel en zou met een antischimmel behandelt moeten worden. Gezien het (ook al was het eenmalig) braken en het gewichtsverlies, zeker de moeite waard om het te laten onderzoeken.

Veel succes weer!

liesanne

Heb net een DA gebeld, maar deze zei meteen eerlijk dat hij er geen verstand van had. Heb net een mailtje gestuurd naar een andere dierenarts hier in het dorp. Hoop dat deze wel de ontlasting kan onderzoeken.
Parka is wel weer vrolijker en bezig. Ze wroet de hele tijd door de bak? Daar heb ik van dat mais-spul inzitten.
Ik wacht deze DA nog af en anders is het nog een optie om het op te sturen.
Ga ook nog op onderzoek uit naar palmnootolie. Mocht ik het niet vinden, dan hoor je het nog, caradow.

Bedankt voor alle tips.
Daphne.

Mars

Het is echt belangrijk dat je Parka's ontlasting daar even op laat onderzoeken. Megabacterie is echt heel naar en zorgt er dus voor dat parkietjes heel erg veel afvallen en gaan braken na een tijd.
Zoals al eerder geschreven, anders kun je nog overwegen wat op te sturen naar een vogelarts.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

Ben al bezig om hier een DA te vinden die de ontlasting wil bekijken. Mocht dit niet lukken, dan stuur ik het op.( naar wie?)
Net de harrisons fine potency gekocht en gegeven. Hij is alleen de poeder gewend en weet niet wat hij aan moet met die brokjes. Kijk het even aan en anders ga ik wat stampen.
Vandaag heeft hij niet meer gebraakt. Hij is ook weer wat vrolijker geweest en heeft gefloten.
We hopen dat het een klein dipje was en dat het nu beter gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.

Daphne.

Caradow

Je kunt de ontlasting altijd opsturen naar het dierenziekenhuis Drachten, maar misschien kun je (na een telefoontje) ook wel bij Centrum Oost terecht, dat is misschien makkelijker voor het geval je eventueel medicijnen zou moeten halen?

Chicowen

Bij Centrum Oost moet het denk ik ook wel kunnen, inderdaad wel even informeren of het echt zo is inderdaad. Ze controleren ontlasting in ieder geval, alleen durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen of ze dat ook via post doen zeg maar. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

liesanne

heb een DA gevonden die de ontlasting na kan kijken. Dat kost mij 20 euro. Geen idee of dit duur is. Iemand zei dat diegene 8 euro had betaald. ( is niet zo dat ik het er niet voor over heb, maar ik wil een beetje weten wat normaal is.)
Parka is nog niet echt de oude. Hij is een beetje suf en slaperig nog. Soms heeft hij zijn heldere momenten. Ik heb nu Harrisons high potency fine gegeven, maar hij is de peoeder masch gewend en neemt nog weinig. Heb het al verpulvert.
Ik denk dat ik toch de ontlasting na ga laten kijken.
De antibiotica gaat er nog steeds met banaan in. Al hoewel ze niet altijd trek heeft.

Groetjes Daphne.

Caradow

Ik betaal zelf altijd 11,50, maar het zal per DA verschillen.
Ben heel benieuwd of er nog iets uit komt...

Ik blijf meeduimen dat het met Parka snel weer goedkomt!

hillie

we duimen hier mee voor jullie dat er niks ernstigs aan de hand is.
Sterkte er mee gewenst.

liesanne

Zit te wachten tot Parka wil poepen! Ga daarna meteen door naar de DA. Deze wil wel meteen onderzoek naar de ontlasting doen. Als ik nu het breng heb ik vanmiddag de uitslag.
Ik ben benieuwd. Deze DA vond dat het al lang heeft geduurd, twee weken.
Volgens mij heeft Parka vannacht weer gespuugd. Zijn kop is weer viezer.
Hij fluit en eet nog wel.
Hij snapt nu helemaal niks van al die zakjes onder in zijn kooi. ( om op te vangen.)
Ik laat jullie de uitslag weten.
Zul je net zien, moet ik dadelijk zelf naar de fysiotherapeut en wil ik dat hij nu nog even poept, doet hij het niet!!

Groetjes Daphne.

Chicowen

Ja het zijn eigenwijse beestjes. :P Hij gaat vast precies 2 minuten nadat jij weg bent poepen. :P
Ik hoop dat hij het toch wat eerder doet. ;) Ben heel benieuwd naar de uitslag.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

liesanne

Het is nu een uur later en er is nog geen poep!!!!
Er hangt wel wat aan zijn kont, maar ik mag niet aan hem zitten.
Wachten maar weer. Dit is toch niet helemaal goed!
Hoop dat hij nu wat gaat doen, want dan heb ik vanmiddag nog de uitslag. Morgen is er ook spreekuur bij die DA, dus dan kan hij nog een behandeling krijgen.
Ik vind het allemaal heel vervelend. Helemaal, omdat ik nog een weekje heb en dan gaan we op vakantie. Mijn vriendin past op Parka, maar vind dat zo ook niet echt fijn. Maarja, ik ga geen dure vakantie afzeggen voor een parkiet die ziek is!
Hoop dat het allemaal mee zal vallen.

Daphne.

liesanne

Eindelijk deed hij wat. Ik naar de DA. Hij vond het te weinig. Nu heb ik tot 15.00 uur de tijd om meer aan te leveren. We gaan maar weer hopen dat dat lukt, anders kan het pas weer maandag.

Daphne

Mars

Ow jeetje, wat vervelend. Misschien Parka gewoon even met rust laten (met zakjes er onder) en misschien een stukje trosgierst geven ofzo? iets wat hij erg lekker vindt?

Van de vakantie is vervelend. Daar kun je ook niets aan doen. Het is niet anders.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Ik hoop dat jullie Parka snel wat meer onlasting laat vallen in de zakjes zodat het vandaag nog onderzocht kan worden. Ik ga duimen dat het ged komt met jullie Parka.

Caradow

Mijn Moppie is ene keer bij de VA gebleven, om verse poep op te vangen..
Madam vertikte het om te poepen daar en pas savonds toen ik haar toch maar heb opgehaald, en ze thuis uit het kleine kooitje weer eruit mocht, liet ze me toch een berg vallen... ze had het de hele middag opgespaard...

Waarschijnlijk brengen de zakjes onderin de koi ook zon gevole met zich mee ;)

Ik hoop dat het nog lukt!

liesanne

Parka heeft eindelijk genoeg gepoept!!!! Toen ik bij de DA kwam zei deze dat de ontlasting er wel normaal uitzag.
Hij ging het wel bekijken, maar hij twijfelde of er niet iets in zijn lijfje mis is.
Dat kan je dan weer zien met röntgen. Ik weet niet of ik dat allemaal wel wil. De kans dat hij zoiets overleeft is nihil. Moet je dit dat beestje dan allemaal nog aandoen?
Ik hoop maar dat het een parasiet is waar wat aan gedaan kan worden.
Parka is wel steeds moeier. Hij zit nog wel op zijn stok en hij reageert nog wel.
Ik zal vanmiddag gebeld worden. Afwachten dus maar.
Liesanne is naar school, maar is er erg verdrietig van.

Groetjes Daphne.

Caradow

Ja het klinkt allemaal niet echt lekker he met Parka..
Dat de DA zegt dat de ontlasting er goed uit ziet, zo op het oog, vind ik vrij voorbarig. In de ontlasting zelf, onder de microscoop is altijd veel af te lezen. Of je inderdaad aan rontgen en alles moet beginnen.. ik weet het niet.. Heb er zelf nooit voor gestaan dat het gebeuren moest, maar ik weet ook niet of ik het zou doen. Dergelijke onderzoeken zijn enorm belastend en zeker voor een diertje dat toch al verzwakt is....

Heel veel sterkte jullie beide... Ik denk dat jullie al het uiterste doen voor Parka en dat er niet veel meer is dat jullie kunne doen...

Milo-Pixel

Ik heb zelf een keer gezien hoe er foto's gemaakt worden van een parkietje op mijn stage.
Er wordt heel voorzichtig een kapje op het hoofdje gezet en de Iso (slaapmiddel) wordt heel licht aangezet.
Binnen een paar seconden was het parkietje in slaap en werd er een foto gemaakt.
Meteen na de foto wordt het kapje eraf gehaald, en is het parkietje binnen een minuutje weer helemaal bij.
Het gaat dus bij elkaar om ong. 2 tot 3 minuutjes.

Ja, er zitten zeker risico's aan vast, stel er moeten foto's gemaakt worden.. Maar het is wel goed mogelijk.
(De foto's van het parkietje waarvan op mijn stageplaats foto's gemaakt werden staan ook op de site).

Ik hoop dat Parka snel de oude is.. Ben benieuwd naar de uitslag van het ontlastingsonderzoek.

Liefs,
Marit