Gewijzigd: Parka is ziek (was: eitjes)

Gestart door liesanne, januari 22, 2009, 21:29:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ben geweest. Was een hele onderneming, want de ijtunnel was dicht. Verdwaald dus....
Ze heeft een uitstrijkje van de krop genomen, maar daar kwam niet meteen iets uit. Hij heeft een injectie Vibramycine gekregen. Antibiotica. Daarnaast gaat ze hem wel behandelen als mega-bacteriepatient. Hij krijgt amfotericine en voor het braken krijgt hij metocloral.
Een heel gedoe dus. Word erg lastig, want we gaan op vakantie. Hopen maar dat de opa die op hem zou passen het ziet zitten. Wij vangen Parka en duwen het in zijn bekkie, maar dat kan ik niet vragen van die man. We konden hem ook daar laten, maar dan kost het ons 7,10 euro per dag. Dat is een dure grap voor 2 a 3 weken.
Vrijdag moet ik nog even bellen om te laten weten hoe het gaat.
Hij ziet er nu niet uit. Hij is nat van het braken en hij heeft ook rood van de amfotericine.
Weet niet wat hij nu deed. Hoorde een plof en toen zat hij op de bodem van de kooi. Hij is zichzelf wel aan het poetsen af en toe. Dat is toch een goed teken?!
Laat weten hoe het verder gaat.
Als er iemand in de omgeving van Alkmaar is die een zieke parkiet in de vakantie wil verzorgen en het aandurft. dan hoor ik het graag. :(

Caradow

Megabacterie is erg besmettelijk en dan wil je Parka dus niet onderbrengen bij andere parkieten...
Het is enorm lastig...
Als je Juvenile in huis hebt (dus de opfokpoeder van Harrisons) dan kan het daar ook in gegeven worden.
Smorgens een druppel amphoteracine (=Fungizone) in een heel klein lepeltje juvenile mengen, liefst met nog ene durp palmnootolie erbij. Dit eerst aanbieden en wanneer dit op is, een kleine hoeveelheid pellets (halve dagportie). 's avonds/eind van de middag nog ene keer het kleine beetje juve met medicijnen en palmnootolie en als het op is weer wat gewone pellets.  Als Parka nog steeds gewent is pellets te eten, dan moet dat lukken.
en het scheelt een hoop gehannes voor Opa..
Ik heb zelf net een dikke maand met Ukkie aan de fungi gezeten en na een week rechstreeks druppelen in de snavel, was het niet meer te doen en werkte Uk te veel tegen. Toen op bovenstaande manier opgelost...  In uiterste nood kan ook de dagportie medicijn in een dagportie juvenile en palmnootolie gegeven worden, maar het is beter om het echt 2x dgs te doen.

Ik weet alleen niet hoe het zit met de medicijnen tegen het braken, dat zou je even na moeten vragen anders...

liesanne

Bedankt voor de tip. ga het proberen. Tot zondag kunnen we het nog zelf doen. Ik ga nu aan mijn overbuurtjes vragen of die het willen doen. Die durfen het misschien wel. Ze hebben zelf honden en katten. Het enige is dat hij dan verder wel twee en een halve week alleen in huis staat en af en toe er iemand komt voor zijn eten en medicijnen. Misschien met de radio dat dat te doen is.
Je hebt momenteel toch niks aan hem. Hij slaapt alleen maar.

groetjes Daphne.

liesanne

Mijn overbuurtjes komen kijken hoe ze de medicijnen toe moeten dienen en gaan het doen.
Als het kuurtje voorbij is, dan zetten ze hem bij mijn buurvrouw, dan heeft hij wat meer gezelschap. Twee en een halve week alleen vind ik zielig.
Alhoewel hij bij de vogelarts ook veel alleen zou staan denk ik.
Veel aandacht geven als we weer thuis zijn.
We hopen dat hij weer opknapt, want dit was echt het laatste hebben we besloten. Als hij na een paar weken nog zo is, dan gaan we toch afscheid van hem nemen. Ik vind het dan genoeg voor hem geweest. Hij heeft dan zijn best gedaan en wij ook. We hopen dat het niet nodig is.

Daphne.

Max

#184
*knip*

Een vogelarts is de aangwezen persoon voor een diagnose. Zelf dokteren is niet aan te raden en daar zijn wij ook geen voorstander van.

Max

#185
Lieve Ingrid, ik kan wel iets zeggen maar als jij het zo goed weet laat het mij dan even weten.
Zelf doktoren heeft inderdaad geen zin, Da bezoek is inderdaad even vereisd. Echter jij haalt al de handvaten weg zodat een DA geen objektieve behandeling kan geven.

Bericht met het hele verhaal wederom verwijderd.
De VA is prima in staat om ene objectieve behandeling toe te passen, juist hem zijn werk te laten doen.
Parka is inmiddels al een tijdje onder behandeling bij ene prima VA en wij laten de diagnostisering en behandeling dan ook graan an HEM over..
Caradow

Max

#186
Lees voor het gemak even de regels die gelden op dit forum: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0

Door je te registreren ben je hiermee accoord gegaan. Op je pb zal ik nog antwoorden ;) Gr. Ingrid

liesanne

Parka is overleden. :-[
Heb de laatste berichten niet meer meegekregen, maar we hebben er nog alles aan gedaan bij de VA in Amsterdam.
Parka heeft zijn medicijnen gehad en we hadden hoop dat het zou lukken, maar hij heeft het niet gered.
Liesanne kreeg een telefoontje twee dagen geleden in Frankrijk en ze is er kapot van. We zijn net een paar uurtjes thuis en Parka ligt netjes in de vriezer, zodat hij een mooie begrafenis kan krijgen.
We zijn er allemaal verdrietig van, want het was een prachtbeest en zo ontzettend lief!
Liesanne wil even wachten en dan over een maandje of langer weer een ander parkietje  nemen en hopen dat deze net zo lief zal worden en ook kan voetballen.
Bedankt allemaal voor jullie medeleven tijdens het ziek zijn. We vonden het een enorme steun!

Groetjes en hopelijk als er een nieuw parkietje is tot ziens op deze site en forum, Liesanne en Daphne.

Chicowen

Jeetje wat een vreselijk nieuws... We hadden allemaal zo gehoopt dat het toch nog goed ging komen. :(
Jullie hebben er echt alles aan gedaan en Parka heeft een heel mooi leventje gehad, hoe kort het ook was.

Veel sterkte voor jullie allemaal.

Liefs,
Marjolein
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Lieve Liesanne en Daphne

Heel veel sterkte voor jullie beide met dit grote verlies. Jullie hebben de afgelopen maanden alles gegeven om Parka weer boven jan te krijgen, maar helaas heeft het niet mogen baten. Aan jullie goede zorgen heeft het zeker niet gelegen!

Heel veel sterkte!

Liefs, Renate

PS Wanneer jullie op zoek gaan naar een nieuw vriendje, zoek dan een hobbykweker in de buurt..

Kleintjes

Hoihoi,

erg jammer dat lieve Parka 't niet gered heeft  :(
Ik heb zo voor jullie gehoopt maar helaas...
Jullie hebben alles voor Parka gedaan en dat is meer dan (helaas) andere mensen zouden doen.

Parka is altijd omringd geworden door liefde, zorg en aandacht. Houdt de leuke momenten vast in je hart, dan zullen jullie hem zeker niet vergeten en zij jullie ook niet.

Nogmaals, heel veel sterkte en 'n dikke knuffel van ons 6jes.

Groetjes, sterkte en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Helaas is Parka overleden. :(
Ik zal dit topic sluiten. Degenen die hun steun aan Daphne en Liesanne willen betuigen, kunnen dat in het onderstaande topic doen.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=21605.msg122924;topicseen#msg122924