kauwen op mijn haar

Gestart door aster, januari 22, 2009, 14:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aster

Hey iedereen,

Mijn parkietjes vinden het allebei hartstikke leuk om met mijn haar te spelen en om er op te kauwen (het leukst vinden ze om het model vogelnestje op m'n hoofd te maken :P ). Nou vroeg ik me af of dat kwaad kan. Ik gebruik geen styling of andere haar producten, alleen shampoo en conditioner om het te wassen. Wel verf ik mijn haar soms (de laatste keer is meer dan 8 maanden geleden maar omdat ik lang haar heb zit de kleur er nog steeds in).

Zouden ze op deze manier misschien "slechte stoffen" (shampoo etc.) binnen kunnen krijgen?

groetjes

aster

Wouter

Lijkt me niet, ik hoor meerdere verhalen over dat parkieten op hun haar kauwt, en ik heb nog nooit gehoord dat de parkiet daar ziek van werd ofzo. Bij ons doen ze het ook.

aster

Hey wouter bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zelf inderdaad ook nog geen problemen met ze onder vonden maar ik bedacht het me gewoon ineens toen ze op het hoofd van mijn vriend ging zitten die wax in z'n haar had. Daar heb ik ze natuurlijk meteen weggehaald want wax leek me absoluut niet gezond voor parkietjes.

Voor de zekerheid laat ik ze maar niet met mijn haar spelen als het nog nat is van het wassen (voor het geval de shampoo niet goed is uitgespoeld).

Caradow

Het is niet goed als ze veel aan je haar knabbelen. Zeker niet wanneer je conditioners ed gebruikt.

Wouter

Citaat van: Caradow op januari 22, 2009, 15:17:37
Het is niet goed als ze veel aan je haar knabbelen. Zeker niet wanneer je conditioners ed gebruikt.

O, weer wat geleerd. Sorry, ik dacht dat het geen kwaad kon :( :-[

aster

Dat is goed om te weten. Ik gebruik inderdaad conditioner dus ik zal het haar knabbelen zoveel mogelijk proberen in te perken.

bedankt voor jullie reacties :)

Judith

en als je geen conditioner gebruikt? gewoon alleen shampoo om je haar te wassen?

petervangorkum

Dan moet je, je eigenlijk niet wassen. Maar dan zijn de bacteriĆ«n weer slecht  ;D

Wouter

Citaat van: petervangorkum op januari 23, 2009, 18:07:45
Dan moet je, je eigenlijk niet wassen. Maar dan zijn de bacteriĆ«n weer slecht  ;D

Of gewoon ervoor zorgen dat je parkiet niet op je haar kauwt ;)