een vrouw en 2 mannen maken ruzie

Gestart door levog, januari 22, 2009, 10:22:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

levog

In mijn buiten hok zitten evenveel mannen als vrouwen. Nu hebben 2 mannen ruzie om 1 vrouw. Ze verwonden elkaar niet maar kunnen wel erg achter elkaar aan gaan zitten. Er hang een klein hokje in voor de zebravinken en het lijkt erop dat ze deze willen gaan veroveren. (het is een open hokje dus eigenlijk niets voor parkieten?)
Van 2 weet ik zeker dat het man en vrouw is. eentje heeft een half blauwe neusdop.
Wie weet of ik iets moet ondernemen, of moet ik het gewoon zijn gang laten gaan ?

Chicowen

Zo te horen weet je niet 100% zeker dat je meer mannen dan popjes hebt. Meer popjes dan mannen kan problemen opleveren. Zolang de ruzie niet tot bloedens toe is, hoef je je geen zorgen te maken, maar zodra de een de ander verwondt, zou ik ze uit elkaar halen.

Hoe oud is het parkietje waarvan je niet zeker weet of het een man of een pop is? Heb je eventueel een foto van zijn/haar neusdop, van voren genomen, zonder flits, bij daglicht?
Popjes hebben als je jong zijn vaak een blauwige neusdop met witte randjes rond de neusgaten, vandaar mijn vragen hierboven.

Sowieso is een oneven aantal parkietjes altijd minder leuk, er zit er dan bijna altijd eentje alleen. Beter kun je zorgen voor een even aantal.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Een foto van de parkietjes/neusdoppen is denk ik ook wel even handig om dat hier te plaatsen, om er zeker van te zijn of je daadwerkelijk evenveel mannetjes als popjes hebt.
Maar het kan best dat er 2 mannetjes om 1 vrouwtje strijden. Zolang het niet tot bloedens toe gaat en elkaar ook niet constant in de veren vliegen, is er niet veel aan de hand.
Wellicht kun je het nestje van de zebravinkjes weghalen.