spiegeltje weghalen?

Gestart door Bryan, januari 18, 2009, 14:09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bryan

Ik heb met de kerst een spiegeltje voor m'n parkietje gekocht, waar hij direct verliefd op is geworden.
Maar zo erg dat hij als ik mijn hand in de kooi doe mij bijt, dit doet hij anders nooit.
Het spiegeltje heeft er continu gehangen terwijl ik andere speeltjes steeds afwissel.
Wat moet ik nu doen? het spiegeltje er een weekje uithalen en gewoon weer afwisselen ofzo?

alvast bedankt,
m.v.g. Bryan

Chicowen

Hoi Bryan,

Je kunt het spiegeltje ook heel goed gebruiken om je parkietje tam te maken. Je kunt bijvoorbeeld het spiegeltje in je hand nemen en zo denkt jouw parkietje: "hee... mijn vriendje gaat ook op die hand zitten, misschien is het dan toch niet zo eng en kan ik er ook op gaan zitten."
Zo kun je juist veel voordeel van het spiegeltje halen. Lekker laten hangen dus. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

DarkWolf

Je kan Chicowen's tip gebruiken.
Maar bij mijn parkiet werkte dat dus totaal niet, hij beet echt hard door als ik zelfs nog maar richting het spiegeltje wees. Ik heb het spiegeltje er lange tijd uitgehaald, als ik het er nu inhang doet hij normaal (zowel tegen het spiegeltje als tegen mij). Je moet gewoon even aankijken hoe hij reageert.

Bryan

bedankt voor antwoorden, enkel mijn parkietje is over het algemeen al goed tam enkel sinds het spiegeltje in de kooi hangt bijt hij als ik m'n hand erbij doe. Dit doet hij buiten de kooi niet :s

Sonja

Hoi Bryan,

Het kan zijn dat hij zijn (denkbeeldige) vriendje verdedigt en jou op dat moment als een indringer ziet.

Je kunt het spiegeltje eens mee de kooi uitnemen en kijken of je parkietje dan ook bijt als hij bij je komt zitten.
Zo ja dan weet je dat het daaraan ligt.

Groetjes, Sonja.

judithdejong

Hoi Bryan,

Mijn vogeltje deed precies hetzelfde, ik was het zat en heb toen zijn spiegel weg gehaald. Nu doet ie weer normaal, als ie zijn spiegel ziet of hoort dat komt ie gelijk aan vliegen (handig als ie zijn kooi in moet) en dan zijn het echt twee dikke vrienden, haha.
Succes.


Bryan

Oke hartstikke bedankt voor jullie advies :D


m.v.g.
Bryan