twee jongen zijn naar hun nieuwe huisje

Gestart door Annika, april 03, 2005, 17:16:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Vrijdagavond hebben we Pino weggebracht naar zijn nieuwe baasjes en zaterochtend is Pucky opgehaald. Het is wel stil zo in de kooi, maar voor mams Vledder wel lekker rustig geloof ik.
Onze kleine Joey komt nu ook veel meer naar ons toe, dus dat is superleuk!
Ik heb hier nog even een foto van de drie samen waarop heel duidelijk de neusdoppen te zien zijn. Iemand toevallig al enig idee wat voor geslacht ze zijn???



(v.l.n.r Joey, Pucky en Pino)

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Wat een schatjes Annika!
Het zal wel niet gemakkelijk geweest zijn om afscheid te nemen van 2 kleintjes.....
Ik kan niet met zekerheid zeggen wat voor geslacht de vogeltjes zijn. De linkse lijkt me een kereltje, maar je kunt er nog niet echt veel van zeggen..... :wink:


Safrena

Hey Annika

Wat een lieverdjes zijn het  :P

Ik vermoed dat het linkse schatje en middelste schatje mannetjes zullen worden en het rechtse lieverdje een meisje zal worden

Maar zoals parkieten-freak al zei: Het is niet 100% met zekerheid :wink:

kan me heel goed voorstellen dat het nu wel heel stil is zonder je andere twee schatjes :wink:
Dit zal voor jou best wel moeilijk geweest zijn om afscheid te moeten nemen van hen.


vele groetjes

Annika

het is echt stil nu hoor, maar wel goed zo. Vledder en Kleintje meer rust en Joey de kans om naar ons toe te trekken.
Pino (de rechtse op de foto) en Joey trokken veel naar mekaar toe maar maakten ook nog wel eens mot en Pucky (middelste) was erg op zichzelf. Mijn idee was dat dat misschien juist een vrouwtje was, maar geen idee, ik wacht het wel af tot het echt duidelijk is.

Owh ja, brengt me gelijk op een vraag:  gister bij vrienden van ons in de voliere gekeken, 10 stuks parkieten geloof ik, mannetjes zouden het zijn, maar eentje heeft echt een beige/bruine neusdop (dus ik vermoedde echt wel popje) en eentje ook die kleur, maar precies in het midden (tussen tussen de neusgaatjes) was het bij die wel blauw. Mijn vraag is : kan iemand zeggen wat voor geslacht dat zal zijn? Is het echt zo dat neusdopjes kunnen verkleuren door sexuele opwinding?

Groetjes Annika

Safrena

Hey Annika

Bij mannetjes weet ik het niet maar bij popje verkleurd de neusdop tijdens de hormonen wisseling die wordt dan van bruin weer heel licht roze tot zelfs wit met lichtblauwe schijn. Later wordt ie weer gewoon bruin :wink:

vele groetjes

Elfje

Hoi Annika,

Wat een schatjes zijn het! Erg leuk om te mee te kunnen kijken hoe die kleine hummeltjes zijn veranderd in van die mooie parkietjes. En al helemaal leuk dat een van de koters ook Pino heet net als onze blauwe schat.
Toch lijkt het met wel wennen zo zonder die 2 andere kleintjes, maar zo te horen heb je een goed thuis voor ze gevonden. Heel veel geluk met Joey en zijn trotse ouders!

Groetjes Elfje

Anita & Marisa

Wat een schatjes!!!! Echt lief hoor!

Het zal echt moeilijk geweest zijn om afscheid te nemen  :(
Houd je nog wel contact met hun nieuwe baasjes?

Wel erg fijn dat Joey nu naar jullie toetrekt!  :wink:

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.

Annika

Pino is naar vrienden van ons, dus die kan ik nog regelmatig zien.

En Pucky is naar Nijmegen verhuisd, maar de nieuwe eigenaars zouden met per mail op de hoogte houden en foto\'s sturen, dus dat is super leuk.
Ik had \'s avonds zelfs al een mailtje hoe het ging met Pucky, dat ie al door zijn kooi aan het scheuren was, gegeten had, kennis gemaakt met hun andere parkietje (die los gelaten, Pucky in zijn/haar kooitje) en later zelfs al los door de kamer gevlogen (nergens tegenaan, knap he!!!)  :P Dus dat gaat helemaal goed komen, geen twijfel aan.

Ze (Petra) had trouwens een mail gestuurd via mijn site, dus ik denk dat ze die weer is tegengekomen via een forum, misschien deze wel, dat heb ik eigenlijk niet gevraagd  :oops:

Groetjes Annika

esther

Ach wat een droppies zijn het toch zo met z\'n alle op de foto, leuk hoor.

Fijn dat ze allemaal een nieuw huis hebben, ze hebben het nu al enorm naar hun zin zo te horen.
En die Pucky die voelt zich al helemaal thuis, hij was al snel op z\'n gemak...goed hoor.

Veel plezier met Joey, Vledder en Kleintje

Groetjes Esther

Annika



omdat jullie de foto zo leuk vinden hier nog eentje van de familie toen ze nog compleet was  :)  is ie niet gaaf?!

Groetjes Annika

Maarten

Waaaow.. vet man! 5 parkietjes... en ik ben er al blij met 1tje  :P

Ze zijn echt schattig zo bij elkaar   :)

Anita & Marisa

Wat een ontzettend gezellig parkietengezin  :wink:
Echt leuk!!!!!

goofy

aaah wat schattig!

persoonlijk vind ik pino het leukst  :lol:  ik heb zelf dat eerste plaatje die je hier liet zien als bureau blad voor op mijn computer.

het was vast wel erg lastig om ze weg te doen he.
je was er al zo aan gewent.
joey houden jullie tog??

nou ik wens jullie beel plezxier

Annika

Citeer

persoonlijk vind ik pino het leukst  :lol:  ik heb zelf dat eerste plaatje die je hier liet zien als bureau blad voor op mijn computer.

het was vast wel erg lastig om ze weg te doen he.
je was er al zo aan gewent.
joey houden jullie tog??

Pino is ook inderdaad een heel mooi vogeltje, alhoewel ze allemaal iets hebben en de kleur van Joey ook best apart is.
Wat leuk dat je die foto als bureau blad hebt, ik heb er nu eentje van slapende Joey



Het was inderdaad lastig om ze weg te doen, maar we wisten dat het moest dus ja. Pino komt over een paar weken alweer een weekend logeren, super dus!

Groetjes Annika

goofy

ja ik zit nu op je site en heb al heel veel van die plaatjes van je in mijn comp staan (ook van douwe)

die van slaapende joey op kooi zakl ik ook even opslaan ;)

Goofie

Hoi Annika,

Wat een mooie foto\'s zeg. Ze zien er allemaal zo schattig uit!! Gelukkig heb je nog contact met de mensen waar nu je vogeltjes zijn.

Groetjes, debbie

goofy


Annika

Joey voelt zich zeer vereerd!  :lol:

Annika

CiteerIk vermoed dat het linkse schatje en middelste schatje mannetjes zullen worden en het rechtse lieverdje een meisje zal worden

hoi Safrena,

Pino (rechter vogeltje) is hier nu te logeren en de neusdop lijkt witter te worden rond de neusgaatjes, verder het lila ook lichter, het zou me dus nix verbazen als je gelijk hebt dat het een popje is!



Misschien is het zo duidelijker?

en Joey wordt rond de neusgaatjes blauwig, dus nu ben ik nog benieuwd naar Pucky (middelste)

Groetjes Annika

Annika

is er iemand die aan de hand van de foto's kan zeggen van welk geslacht de parkietjes zijn? Ik ben zoooo nieuwsgierig  :lol:

Jorijn

Kijk even in het dagboek van de jonge grasparkiet :) daar vind je foto's van een jong mannetje ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Annika

word ik helaas niet veel wijzer van, aangezien alle drie de jonge parkietjes hier een verschillende kleur neusdop hadden  :( eentje donker paars, eentje lila en eentje knalroze  :? nou ja, dan maar gewoon afwachten ...