Jimmetje opnieuw niet lekker

Gestart door Mars, januari 13, 2009, 14:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Mijn lieve Jimmy voelt zich weer niet fit. Gisteravond laat begon ze te kokhalzen en kwam er in tegenstelling tot een half jaar geleden wel eten omhoog. Ze bleef ook maar door braken (beetje wegslikken en wegslingeren) totdat ik haar wat trosgierst gaf.

Een half jaartje geleden had ze hetzelfde en toen was er niet sprake van kropontsteking of megabacterie... maar een (vermoedelijke) overdaad aan 'goede' bacterien. Een antibioticakuur hielp toen.

Vanochtend was ze ook een beetje aan het kokhalzen, maar volgens mijn ouders (waar ik haar vanochtend naar toe heb gebracht) gebeurt er nu niets...
Om 10 voor 3 gaan zij met haar naar de dierenarts. Even afwachten dus..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

hee marsje... zoals ik vanmorgen al zei, je kunt nu niet zoveel doen, niet meer dan dat je al gedaan hebt. Het is nu gewoon even afwachten en hopelijk valt het allemaal mee.
Ik duim voor je.

Liefs en een knuff
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Wat balen dat het weer niet lekker gaat met Jimmetje..
Ik hoop dat het meevalt! Ben benieuwd hoe het bij de dierenarts gaat..

Sterkte!
Liefs,
Marit

Sonja

Hoi Marcia,

He wat naar nou dat het weer niet goed gaat met je lieve Jimmy....

Ook ik ben benieuwd naar hoe het zal gaan bij de dierenarts, hopelijk is Jimmy weer snel de oude.

Sterkte en beterschap voor je kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Marcia

wat jammer dat het niet zo goed gaat met Jimmetje.  :(
Heel veel sterkte meid, hoop dat Jimmetje snel weer hersteld mag zijn.

Vele groetjes

Mars

Net als vorige keer, niets bijzonders gevonden.
VA heeft ook de buikwand gecontroleerd, maar ook daar niets raars. Vraag me niet hoe, hoor..

Dus weer AB mee en maar weer hopen op een goed resultaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Fijn dat er in ieder geval niks ernstigs geconstateerd is. Hopen dat de AB werkt. ;)
En verwen haar maar lekker. ;)

Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Gelukkig niets ernstigs! Hopen dat de AB snel werkt en dat ze weer snel helemaal opknapt.

Liefs,
Marit

Caradow

Hey meis,

Sterkte met Jimmetje en ik hoop dat ze er net als vorige keer weer snel bovenop komt!

Mars

Ik heb al een tijdje niet gewogen, maar DA zei dat Jim 35 gram was.
Dus ik geschrokken, ze is 37 op mijn weegschaaltje en daar is ze toch meestal wel 43 gram op. Ook Layla is 37 gram en is meestal ook rond de 43.

Dat ga ik dus even in de gaten houden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Jeetje mars, je had al vertelt dat Jimmy weer was gaan kokhalzen, maar ook nog veel afgevallen en layla ook  :o
dan zou je toch bijna zeggen dat er iets aan de hand moet zijn.
Houd ze allemaal maar goed in de gaten en ik hoop dat de ab aanslaat bij Jimmy.
Sterkte!

hillie

Wat naar mars dat Jimmetje niet zo lekker is.
Hopenlijk helpt AB en knapt die weer snel op.

Mars

Ik bel morgen de VA even:
even vragen wat hij precies gedaan heeft en nog even controleren of daar wel controle op megabacterie bij zit (volgens mij moet dat op kweek).

Gewoon voor de zekerheid, het is toch raar dat ze nu weer kokhalst?

Even nog als tip, omdat er veel onduidelijkheid over is. Bij pellets moet wel ook maagkiezel gegeven worden.
Ik geef altijd een beetje op de bodembedekker (Jimmetje ziet het als snack in een bakje), maar dit kreeg ik nog als extra tip mee. Heb dit ook al eerder van Beijer te horen gekregen ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Citaat van: Mars op januari 13, 2009, 23:39:19
...
even vragen wat hij precies gedaan heeft en nog even controleren of daar wel controle op megabacterie bij zit (volgens mij moet dat op kweek).
...

Hey Marcia

Om zeker te zijn en megabacterie uit te sluiten, moet dit inderdaad op kweek.
Alleen als de megabacterie extreem veel (vergevorderd) dan kunnen ze het gewoon in de poepjes zien.

Heel veel sterkte met Jimmetje, dat je lieverdje snel mag herstellen.

Nog even over het gewichtsverlies? zijn je lieverdjes in de rui, of net in de rui geweest?
Er zijn parkietjes die tijdens de rui gewicht verliezen, omdat de rui heel veel energie vraagt en sommige parkietjes tijdens de rui minder eten.

Vele groetjes

Moppers

Ik duim voor jullie.
Als Layla ook zoveel is afgevallen, is het dan misschien een idee om haar ook eens na te laten kijken? Misschien hebben ze hetzelfde maar is het bij Layla makkelijker te constateren.
Ik hoop dat de AB in ieder geval resultaat heeft.

Mars

De VA was er niet, maar de assistente was het met me eens dat het gewichtsverlies wel vrij groot was.
We hebben nu afgesproken dat ik vrijdag even ontlasting van alle 4 langs breng om te laten testen op megabacterie.

Dus dan hopelijk de geruststelling dat het dat niet is ;)

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

Jeetje zeg wat vervelend ik hoop dat je snel uitsluitsel heb over alle vier de parkietjes.

Jippie

Jeetje... Heel veel sterkte!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Milo-Pixel

Ik hoop met je mee dat het geen megabacterie is!
Voelt Jimmetje zich wel oke nu? Of nog steeds kokhalzen/braken?

Liefs,
Marit

Mars

Vanochtend was ze nog aan het kokhalzen (en een beetje aan het 'herkauwen'), maar gelukkig niet zo erg als maandagavond.
Gistermiddag viel het mee.

Maar ik ben nu aan het werk, dus ik kan haar niet in de gaten houden.

Wel is ze aan het studeren voor gans, ze maakt een soort gak-gak als een gans om mij op afstand te houden, als ik haar probeer te pakken. Waardoor ik niet bang wordt, maar juist heel hard moet lachen. :)

Het is overigens precies 4 maanden geleden dat ze hier eerder last van had.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..