Quint en Layla papa en mama?

Gestart door Mars, januari 11, 2009, 20:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Zoals net 'verklapt' in Marit's topic. Quint en Layla hebben een blok gekregen.
Het is niet helemaal het seizoen, maar ze waren zo lief met elkaar aan het tortelen, dat ik dacht 'zal ik toch?'. Iets minder dan een jaar geleden hadden ze tegelijk met mijn andere koppel hun eerste nestje en dat verliep niet helemaal goed.

Quint vond het toen erg gezellig bij Layla in het blok, maar toen Layla eenmaal een kleintje had, werd ze daar erg nerveus van. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar een aantal keer is er toen gevochten/gekibbeld in het blok en uiteindelijk sneuvelden er een aantal eitjes die op uitkomen lagen. Om het kleintje te redden, besloot ik Quint apart te zetten, maar dat is toen niet meer goed gekomen.

Wel zijn er toen twee hele mooie popjes door pleegmoeder Jimmetje grootgebracht: Lucky en Lieffie (bij Caradow).

Dus nu toch nog een poging, omdat het nu eenmaal soms met een eerste nestje mis gaat. Jim heb ik niet als pleegmoeder achter de hand (is niet zo sterk en broeden neemt veel energie), maar Layla heeft dit keer wel met Quint de hele voliere tot haar beschikking. Ze is het blok voorzichtig aan het verkennen, maar heeft er nog niet in gezeten.

Spannend dus..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Dat het de eerste keer niet goed gaat hoeft niet te betekenen dat dit ook de tweede keer gebeurd. ;) Het gaat vast helemaal goedkomen! Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Ook naar wanneer Layla er eindelijk IN durft te zitten. :P ;)

Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Leuk! ;)

Het zou heel leuk zijn als het straks een beetje gelijk loopt met Seppe en Pixel :).
Hoop dat het allemaal goed gaat dit keer, maar dat zal vast wel!

Ben benieuwd!

Liefs,
Marit

Safrena

Hey Mars

Wat leuk dat Quint en Layla het toch weer een keer opnieuw mogen proberen
   
Succes Quint en Layla

Vele groetjes

Mars

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg getwijfeld heb (en nog doe), maar goed, we zullen zien :)
Het is namelijk een vreselijk wreed gezicht als de eitjes zo open liggen en er gewoon hele ontwikkelde kleintjes in liggen.

Maar het is ook heel mooi om mee te maken dat er een paar kleintjes opgroeien  :-*

Dus het wordt gewoon afwachten..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Wat spannend......! ;D

Heel veel succes, het gaat vast goedkomen deze keer! :)

Groetjes, Sonja.

Caradow

Oww weer een stapje verder, je durft het nu openbaar te maken ;)

Sara

Hé wat leuk Marcia, ik kijk er al helemaal naar uit om dit topic op de voet te volgen. :)
Hopenlijk gaat er dit keer niets mis, ik heb ook ervaring met vreselijke tegenslagen tijdens nestjes en het is helemaal niet makkelijk om dit te vergeten en opnieuw te beginnen, maar het fantastische gevoel om toch je mooie kleintjes (of die van je parkietjes maar ik voelde me bij de nestjes steeds een beetje mama of grootmama ;)) gezond op te zien groeien neemt volgens mij wel de bovenhand en maakt de tegenslagen voor een groot deel goed.
Ik duim in ieder geval dat alles prima verloopt!

Vele groetjes en succes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ingrid

We gaan ervan uit dat dit nestje wel goed zal gaan, in ieder geval zal ik gaan duimen ;) Spannend hoor, ook bij jou (lees: bij jouw parkietjes) straks over een tijdje van die roze frummeltjes.

roha

Ooow en mars ook al aan t blok!  ;D
Dubbel spannend  :D

Danielle

Hoi Marcia,
Wat spannend een blok voor Quint en Layla. Ik heb de eerste keer niet gevolgd, maar ik hoop dat dit tweede nestje heel goed gaat verlopen en dat Quint en Layla een goede vader en moeder worden.

Heel veel succes. Ik ben benieuwd. Ik ga het volgen hoe het allemaal gaat verlopen.

Groetjes Danielle

Diana

Hey Mars,

ik ga enorm voor je duimen dat Quint en Layla nu een mooie en gezond nestje ter wereld zullen zetten en natturlijk volg ik dit topic nu ook op de voet. ;D

hillie

Ik zal zo wat jaloers moet worden nu iedereen een blok blijkt op te hangen.
Nou veel sterkte toe gewenst marcia met de aanstaande pappa en mamma.

Mars

Nou Hillie,
Wat ik allemaal vorig jaar mee heb gemaakt, daar hoef je niet jaloers op te zijn hoor! Heeft heel wat slapeloze nachtjes opgeleverd, maar uiteindelijk is dat nog redelijk goed gegaan :) En ben ik toch nog trotse parkietenoma geworden.

Voorlopig is er weinig beweging te bekennen hier. Na wat voorzichtig knabbelen dit weekend lijkt er vandaag niets gebeurt te zijn... Zodra ik de dame en heer met wat trosgierst halverwege de voliere probeer te lokken richting blok, gaan ze er snel vandoor.

Helden op sokken, hihi
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

Ik heb het blok maar even terug in de kast gedaan.
Het zit me niet lekker dat Jim niet fit is en ik wil eerst zien hoe dat afloopt.

Aangezien Layla behalve wat geknuffel niet overloopt van enthousiastme voor het blok, lijkt dat me geen probleem.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Lijkt mij een verstandig besluit, niks overhaasten.

Milo-Pixel

Als jij je er niet goed bij voelt, moet je het nu gewoon even niet doen.
Er komt vast weer een periode dat het wel weer kan!

Liefs,
Marit