Mijn parkietje is boos?!

Gestart door Chaan, januari 11, 2009, 17:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chaan

Hallo allemaal,

Ik heb al sinds 3 maanden een parkietje. Ze was heel tam kwam heel vaak knuffelen en kusjes geven.
Als ik dr kooi open deed vloog ze ook gelijk naar ons toe en bleef soms wel uren op onze hoofd of schouders zitten. Maar nu heb ik een probleem.. :(
Ik heb eergister voor het eerst speelgoed in dr kooi gezet en ze begon te schreeuwen. Ja normale reactie dacht ik aangezien ze geen speelgoed gewent was. Ik heb geprobeerd om samen te spelen met het speelgoed zodat ze zou wennen, ze kijkt me aan of ik gek ben. :o En nu als ik dr kooitje opendoe en ik wil dat ze komt wilt ze niet.. ze rent de andere kant op en als ik dr op mijn schouder zet vliegt ze weg en gaat ze op de kamerdeur zitten. :-\
Kan iemand me helpen!!

alvast bedankt

Sonja

Hoi Chaan,

Welkom op het forum. :)

Je parkietje heeft meer tijd nodig om aan het speelgoed te wennen.
Beter forceer je het niet door nu al te proberen samen met het speelgoed te spelen, dat werkt alleen maar averechts.
Soms duurt het wel weken of nog langer voordat ze een bepaald speeltje niet meer "eng" vinden. ;)
Dat zie ik bij mijn parkietjes ook wel, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Hang of leg het gewoon in de kooi en verder niet. Dan kan ze er in haar eigen tempo aan wennen.

Verder schrijf je dat je haar op je schouder zet.
Bedoel je daarmee dat je haar vastpakt, of laat je haar eerst op je hand of vinger stappen en zet je haar zo op je schouder?
Vastpakken moet je in ieder geval nooit doen, dan wordt ze niet tam maar juist bang voor je.

Hierbij nog een link over tam maken:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Met de zoekfunctie kun je hierover ook nog een heleboel vinden:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.



Chaan

hey..
ik zal afwachten en kijke wat ze doet
nee ze komt vanzelf op mijn hand en dan zet ik die bij mijn schouder springt ze er zelf op.. maar meestal vliegt ze vanzelf naar mijn schouder alleen ja de laatste paar dagen dus nie meer.
maar het is dus gwn afwachten, ik zal niet meer forseren want ja inderdaad ze wordt alleen bozer:S
thanx voor de tip!