Is dit een ziekte of misschien rui?

Gestart door fotoman21, januari 11, 2009, 11:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fotoman21

Is deze parkiet ziek of wellicht gewoon in de rui.

Het neusdopje is aan het verkleuren maar ik weet niet of dat komt door het volwassen worden of door een ziekte.

Zoals ie er op de foto bij zit is het het grootste deel van de dag.
Het beestje heeft voldoende eetlust en reageert ook heel alert.
Verder is het gedrag van het beestje zodanig veranderd dat ie een beetje zit te trillen en geen geluid meer maakt ten opzichte van een week geleden toen ie nog gewoon door de kooi vloog en actief was.
De parkiet zit met nog een andere wat oudere parkiet in dezelfde kooi en deze vertoont dit gedrag niet.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Die houding is zeker een houding van een zieke parkiet!
Daar moet je niet mee afwachten!

Zet haar nu in ieder geval lekker warm. En hopelijk ben je zo slim om een weekendarts te bellen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey fotoman21

Welkom op het forum

De neusdop verkleurd omdat je parkietje volwassen word, daar hoef je je geen zorgen om te maken

Echter dat je parkietje zo dik zit, dat is niet zo goed, dit wijst op ziek zijn.
Het beste lijkt me om je parkietje zo snel mogelijk even te laten onderzoeken bij een vogelarts

Vele groetjes

fotoman21

Wie weet een vogel/weekendarts in Den Haag?

Sanne

Via deze link vind je een heleboel adressen van vogelartsen in Nederland en Belgiƫ:
http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php


Deze stond ertussen in Den Haag:
Alarm / spoedkliniek I.Palgi
Het Zicht 61 - 63
Drs. I. Palgi
2543 AK Den Haag
Tel: 070 - 3660701
www.ipalgi.nl

Ingsu

Palgi is er een aantal weken geleden mee gestopt. Ik weet niet of er een vervangend vogelarts is of alleen gewone dierenartsen. Als je daarheen gaat zou ik het wel even van tevoren navragen!

fotoman21

Afgelopen maandag is ze bij de dierenarts geweest en heeft een antibioticumprikje in de borst gekregen.
Ook hebben we een antibiotica kuurtje meegekregen die we dagelijks met een spuitje in de bek moeten toedienen.

Dit hebben we uiteraard netjes gedaan maar tot op heden nog geen verbetering.

De veren worden wel een beetje vies rondom de snavel en er blijft ook wat onltasting hangen.

Judith

Hopelijk wordt het snel beter met je lief vogelvriendje!

Mars

hmm... dat is vervelend.  :(
Wat krijg je voor antibiotica?

Bel anders morgen even om te overleggen met de arts.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..