2 Parkieten En Tam Maken.

Gestart door Pietje Bell, augustus 20, 2005, 09:39:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo,

Misschien is het al een x gevraagd, maar wij willen een parkietje gaan aanschaffen, maar nu twijfelen wij tussen 1 of 2 parkietjes. Ik weet niet of het bijv. nog uitmaakt met tam maken. Krijg je een parkietje die alleen is eerder tam of maakt het niet uit als ze met zijn tweetjes zijn? Ik heb wel al gelezen dat ze het zelf wel leuker vinden als ze er een virendje bij hebben.

Groetjes en een snaveltje van Pietje Bell.

Jorijn

Hoi Pietje Bel,

Een alleenstaande parkiet red zich ook prima, Alleen is het wel dat als je veel van huis wegbent voor school/werk dat een 2e parkiet wel aan te raden is.

Zo hebben ze ook wat aan elkaar.

Als je 2 tamme parkieten wil, zou ik eerst 1 parkiet nemen, deze tam maken. En dan de 2e. Omdat de 2e parkiet altijd dingen afkijkt van de 1e ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

gillian

Ik heb zelf 4 weken geleden 2 jonge parkietjes gekocht en die zijn nu al redelijk tam  :).
1 parkietje is wel sneller tam maar 2 parkietjes kan je wel tam maken.
En als eentje op je hand gaat zitten volgt de andere al snel :P

Ingrid

Hoi Pietje Bell,

Ook twee vogeltjes kun je prima tam maken hoor, het zal alleen ietsje meer tijd vragen. Het ligt ook aan het karaktertje van de parkiet hoe snel en in welke mate hij/zij tam wordt. Ik heb zelf ook 2 parkietjes en beiden zijn tam :).

Groetjes, Ingrid

Pietje Bell

Bedankt voor jullie reacties! Wij zijn er nu uit om met 1 parkietje te beginnen, aangezien ik maar 2 dagen werk van 6 uurtjes werk, moet dat wel kunnen denk ik. En een hele goeie tip dat de eventuele 2e parkiet het afkijkt van de 1e parkiet.

Zijn 2 parkieten samen veel drukker als dat ze alleen zijn?

Groetjes Pietje Bell.

Parkieten-Freak

Ja, meestal zijn ze samen we wat rumoeriger.
Zelf heb ik maar 1 parkiet, maar heb regelmatig een gevleugeld logeetje. Hier valt het erg mee met het aantal decibellen dat door beiden geproduceerd wordt. ;)


Ingrid

Ook hier valt het qua decibellen mee, af en toe hebben ze wat meer geluid. Maar mijn buren kunnen ze niet horen en dat zegt heel veel, want onze huizen zijn erg gehorig.
Ik vind het wel gezellig als ze wat rumoerig zijn :).