stress of niet?

Gestart door Lindsey, januari 06, 2009, 22:58:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindsey

hoi,
ik heb een vraag over 1 van mijn parkieten.
Ik heb het idee dat hij een beetje ziek is, dus ik ga morgen denk ik naar de dierenarts.
Maar mijn vraag is dus eigenlijk: hij is niet tam en als ik naar de dierenarts ga doe ik hem in een doosje van de dierenwinkel,
omdat ik niet mijn hele kooi mee kan nemen.( ivm mijn andere parkiet)
maar is het niet stressvol voor hem omdat hij ook nog niet tam is?
wie kan mij nog voor vanavond helpen?

gr Lindsey

Mars

Het blijft altijd een beetje stress opleveren, zeker als je hem dan ook nog in een doosje doet. Ik zou liever beide vogels meenmen, tenminste als je ze warm in een auto kunt vervoren (doek er over voor de kou).
In ieder geval is dat nooit een reden om niet naar een DA te gaan.

Laat je ons weten, wat de DA zegt?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Lindsey

maar dan zit ik dus met nog een probleem.
Mijn kooi is te groot voor in de auto, en ik heb geen reserve kooi.
Hij is verder wel heel levendig, hij speelt met zijn speeltjes en zijn maatje.
hij eet en drinkt gewoon, maar hij zit vaak gewoon heel bol.
hij slaapt ook gewoon op 1 pootje.
kan het misschien ook zijn dat hij het koud heeft, want ik woon in een flat(begane grond)
en het is een erg koud huis, ik heb de kachel wel altijd heel hoog staan.
ik weet niet wat ik moet doen nu, ik kijk vandaag nog even aan hoe het gaat.

Mars

Als je twijfelt, laat hem dan toch even nakijken. Dan maar in een doosje ;)

Parkietjes zijn heel goed in verbergen van ziektes, dus als jij maar een beetje het idee hebt dat er iets niet klopt, dan zul je waarschijnlijk gelijk hebben.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

mijon

Ik had ook mijn twijfels bij het vervoeren van mijn schatje.
Zie mijn topic hersenschudding en kopje draaien.
Ik heb toen de dierenarts gebeld met de vraag of ze niet bij ons thuis konden komen.
Dit hebben ze uiteindelijk gedaan.
Ik ben er nu erg blij om, want soms kunnen parkieten zo gestressed raken dat ze eraan dood gaan.
Vooral als hij (nog ) niet tam is.
Succes ermee!
laat je even weten wat je hebt gedaan?

Mars

Dat dood gaan valt gelukkig wel wat mee.  ;)
Natuurlijk kan een reis voor een ernstig zwak vogeltje wel allemaal te veel worden, maar daar lijkt me in dit geval geen sprake van.

We horen het namelijk regelmatig als reden om niet naar een DA te gaan (en hem al helemaal niet te laten komen), maar we horen nooit van vogeltjes die van de spanning omgekomen zijn bij de DA. Om maar even het contrast aan te geven ;)

Maar als je de mogelijkheid hebt om een DA langs te laten komen, lijkt me dat overigens altijd fijner voor het vogeltje hoor! Maar je hoeft niet bang te zijn voor het overlijden van je parkietje als gevolg van stress bij de DA.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..