stemming aanvoelen

Gestart door margriet, januari 04, 2009, 22:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet

Dat parkieten geweldig leuke en lieve diertjes zijn wist ik al lang maar laatst gebeurde iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt.
Terwijl ik aan tafel zat, een van zijn vele speelplaatsen, en huilde  :( kwam hij gelijk naar mij toe en sprong op m'n hand alsof hij wilde troosten  :P. Is het zo dat zij stemming aanvoelen zoals honden ook doen?

Audrey

Ja, dat denk ik wel, dat ze aanvoelen hoe hun verzorger zich voelt (ik vind baasje zo raar klinken bij vogeltjes  :P).
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat Croky op m'n schouder tegen m'n wang kwam zitten toen ik huilde. :-* En als er gelachen word wil hij er ook niks van missen  :D

Sonja

Hoi Margriet,

Ook ik herken dat wel.
Vooral mijn Joepie heeft dat heel sterk.
Hij voelt mijn stemming feilloos aan, en komt dan ook altijd heel lief bij me zitten.

Een paar jaar geleden ben ik heel ziek geweest en viel vaak flauw.
Als ik dan weer bijkwam zat Joepie altijd bij me, meestal dichtbij mijn gezicht, zachtjes te kriebelen met zijn snaveltje. :-*
Of hij liep om mijn hoofd heen te trippelen, hij was dan echt een beetje de kluts kwijt, totdat ik weer opstond. Dan deed hij weer gewoon normaal. ;)

Je kunt echt een hele hechte band hebben met je parkietje. Geweldig.

Groetjes, Sonja.

margriet

hoi Sonja,

Ja prachtig is dat toch zodra ik maar de deur open doe word ik uitbundig begroet. :) De hele dag speelt hij dichtbij mij.
Soms is het angstig ik zit nl. in een rolstoel en meneer loopt dan op de grond en houdt ook hele verhalen tegen het wiel.
Als ik ziek ben komt hij inderdaad ook altijd bij me op schoot en zegt dan "Sweety kusje  :-* en lief manneke" .

Het is echt geweldig de band die ik heb.

groetjes


klikkie

ja, ik heb dat al veel gelezen dat grasparkeitjes uitstekend in staat zijn de stemming in huis aan te voelen.
Als er ruzie is thuis ofzo, en het gaat luid, dan gaan ze heel erg luid meeschreeuwen.
als er iemand verdrietig is, gaan ze van die zielige geluidjes maken  :(
en als er gelachen wordt, dan tsjielpen ze vrolijk  :D

Bas

heb dat heel erg mee gemaakt met een parkietje wat ik opgevangen heb... helaas is ze overleden, maar voelde feilloos mijn stemming aan...

was ik niet blij dan kwam ze bij me zitten kroelen en heel lief tjilpen... maar was ik chaggie was ze nie in de buurt te krijgen.... en als ik blij was vloog ze ook als een wilde door de kamer.

dus ja parkietjes voelen heel goed stemmingen aan... en in hoever ze erop reageren is van hoe groot is de band....