Beweegt snel met de bovenkant van de vleugels

Gestart door sjunoas, januari 04, 2009, 14:31:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjunoas

Ik heb sinds gisteren een grasparkiet (Ozzy)
Hij is al paar uur met de bovenkant van zijn vleugels het bewegen, soort fladderen, alleen onderkant beweegt niet.
Wat bedoelt hij ermee?

Mars

Houd ie dan zijn vleugeltjes ingevouwen en dan bovenaan wat van het lijfje?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sjunoas

Ja, de vleugels zijn gewoon ingevouwen.
Alleen de bovenkant aan zijn schouder vast, waarmee hij beweegt.

Mars

Dat gebeurt meestal bij lichamelijke inspanning, warmte of... angst.
In dit geval dat laatste dus. Je hebt een beetje een angsthaasje dus  :P

Laat hem eerst maar goed wennen aan zijn kooi, strooi wat zaad over de bodem en let goed op dat hij wel eet. Verder eerst even niet met je hand in de kooi voordat je het gevoel hebt, dat hij al wat thuis is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sjunoas

Ok dank je wel voor je antwoord.

een angsthaasje :P
zal wel goed komen.

sjunoas

Ik heb nu bijna een week geleden nog een parkiet erbij gehaald en die bij ozzy in de kooi gezet.
Maar ik heb zo een idee, dat ze elkaar niet moeten.
Komt dat nog goed?
Ze zitten elkaar te bijten e.d.
De nieuwe parkiet is nog niet zo oud, naar mijn idee.
Iemand tips?

Mars

Een beetje gekibbel om etensbakjes en zitplekjes is wel normaal, tenzij het dus echt heel hard heen en weer gepik is (dus ruzie).

Zorg er voor dat je overal twee van hebt: twee etensbakjes, twee stokken op de hoogste plek.

Misschien dat dat helpt, als je het nog niet had?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

anouk26

Heb je de kooi al opnieuw ingericht?
Misschien helpt dat

sjunoas

Kooi heb ik vernanderd nadat ik de tweede gehaald heb.
Maar zodra ik de woonkamer uitga, beginnen ze elkaar te bijten, en de jongste begint dan heel hard te gillen.
Vind het zo zielig.
De kleine is wel een bijtertje, zij bijt mij zelfs in de vingers :o

Mars

In ieder geval moet je je er zelf niet mee gaan bemoeien, laat ze maar even lekker hun gang gaan, tenzij het echt heel erg wordt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..