kleine kooi voor 1 grasparkietje

Gestart door Judith, januari 02, 2009, 17:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet

hallo Judith, over het niet kortwieken  :o is genoeg geschreven en hoop dus echt dat je het niet doet. Wat praten betreft
heb je kans wanneer je vaak hetzelfde woordje op dezelfde toon zegt hij het nazegt garantie heb je niet. Zelf heb er 1 gehad die wel de hele dag kletste maar alleen parkieten taal nu heb ik Sweety, 1 1/2 jaar, en die zegt hele zinnen  ;)
Let wel op wat je hem leert zij weten zelf niet  :-\ wat zij zeggen.

Judith

ja,
ik heb nu beslist om hem niet te kortwieken, ik mag  hem of haar op de zolder laten rondvliegen, wel niet in de living, mar ik ben al content dat ik mijn ouders zo ver heb kunnen brengen!!
Hij wordt dus NIET gekortwiekt! En ik ga er eentje nemen (heb gisteren en eergisteren gedacht om er toch maar twee te nemen) maar dat ga ik dus niet doen.
Bedankt voor jullie informatie!!

DarkWolf

Je kan altijd beginnen met 1 parkiet, en later beslissen om er eentje bij te nemen.
Ben ook begonnen met 1 parkiet, had nog nooit zelf vogels gehad dus wou alles rustig leren. Maar na een jaartje merkte ik aan het gedrag van mijn vogel dat ie zich verveelde en toen heb ik er nog eentje bij gekocht :)

Judith

ja, dat zal ik nog zien.
Maar ik heb daar wel heel veel tijd voor, maar als ik natuurlijk op school zit ofzo is hij wel soms alleen...
Alea, soms zijn mijn ouders ook wel thuis.


Hiss_Airness

Citaat van: Judith op januari 02, 2009, 19:46:21
ahja, ik was aan het twijfelen of er kwekers hun parkietjes binnen houden en dat hun parkietjes zouden paren ook in de winter.
Ja dus!! Dat is fijn om te weten, want ik zag er al tegenop om nog tegen de lente te moeten wachten!
Ik ga dan nu waarschijnlijk een van de weken een kooi gaan zoeken op de vogelmarkt in Antwerpen.
En dan ga ik nog een kweker moeten vinden!
Als er hier toevallig iemand ook in provincie Antwerpen woont, en een goede kweker weet in deze provincie, laat maar weten!

Let daar maar goed op, ze hebben een (onwetende) vriendin van mij gewoon rommel verkocht die totaal niet geschikt was voor haar kanaries. Zodat ze achteraf opnieuw een geschikte kooi kon zoeken/kopen.

Ik woon in de provincie Antwerpen maar heb Yari van mijn vriendin over geƫrft (btw:6jaar oud en perfect tam geworden nog) en Flash komt van de dierenwinkel hier int dorp. Dus van kwekers heb ik geen weet.

Nog veel succes en plezier met alles te ontdekken.

Judith

heej,
ja, ik zal inderdaad goed opletten, ik weet dat er op de markt soms slechte dingen te koop zijn, maar een kennis heeft haar kooi daar ook gekocht, en die is prima. Misschien ga ik ook naar de winkel hier in de buurt (zoomart)

Hiss_Airness

Citaat van: Judith op januari 14, 2009, 18:09:35
heej,
ja, ik zal inderdaad goed opletten, ik weet dat er op de markt soms slechte dingen te koop zijn, maar een kennis heeft haar kooi daar ook gekocht, en die is prima. Misschien ga ik ook naar de winkel hier in de buurt (zoomart)

Ik heb die van mij daar gekocht. Niet in de vestiging hier, maar in die van Kontich. Daar hadden/hebben ze veel meer keus. Over het algemeen heel content van die winkel  ;D

Judith

Citaat van: Hiss_Airness op januari 15, 2009, 00:58:31
Ik heb die van mij daar gekocht. Niet in de vestiging hier, maar in die van Kontich. Daar hadden/hebben ze veel meer keus. Over het algemeen heel content van die winkel  ;D

Ja! ik ga ook naar die van Kontich!
Ik ging er vroeger ook altijd voor mijn hamster en konijnen gerief.
Kvind het ook een goede winkel!
heb al is zo een valkparkietje op mijn hand gehad  :-*
dat is al bijna een jaar geleden, sindsdien wil ik eigenlijk een vogeltje   :)