tips

Gestart door anouk26, december 10, 2008, 13:53:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anouk26

ik heb sinds 13 feb. 2008 een grasparkietje.hij/zij heet tarzan.ikzelf ben 9 jaar.ik ben nog een beetje bang ervoor . heeft iemand tips?

Maud

hoi,
is tarzan al tam en wil hij/zij zelf al op je hand komen of wil je dat zelf niet? je zou kunnen proberen om hem/haar op je hand te nemen en hem daar eventjes te laten zitten zodat je er zelf ook aan went. ik weet niet of dit al hebt geprobeerd maar mijn zusje was eerst ook een beetje bang voor mijn parkietje. maar na een paar keer werd het steeds leuker.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
succes alvast! :D
groetjes maud

anouk26

dankjewel
ik ben er een beetje bang voor en hij is nog niet tam:(
ik weet niet echt hoe ik dit moet gaan aanpakken

Maud

er staan hier wel veel tips over hoe je een parkietje tam kan maken. kijk daar eens. misschien dat je er wat aan hebt. eerst voorzichtig met je hand in de kooi zodat tarzan daar aan kan wennen.
groetjes

Caviaplanet

Je schrijft dat je een beetje bang bent voor je vogeltje, wat is het waar je precies bang voor bent? Het gefladder, bang dat hij pikt? Het is belangrijk om je vogeltje niet te laten merken dat je bang bent want als hij dat aanvoelt zal hij dat merken. Het beste is gewoon rustig je hand in de kooi te houden en niet terug te trekken als hij fladdert of pikt.
Groetjes
Jolanda

anouk26

ik ben bang dat hij me pikt.

Caradow

Tja, het overwinnen van jou angst daar kunnen wij verder ook weinig aan doen, zeker niet op afstand. Hoe staat je moeder hier tegenover?

anouk26

mijn moeder durft wel,maar ik moet het ook wel zelf leren

Maud

misschien heb je hier wat aan. dan weet je waarom hij bijt/pikt.
http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Mars

Een parkietje bijt niet zo snel. En als het al een bijtende beweging maakt dan doet het vrijwel nooit zeer.
Het is namelijk maar een heel klein beestje. Maar jij bent een heel groot mens! Probeer daar aan te denken.
Als je je hand wegtrekt als je parkietje een bijtende beweging maakt, dan zal hij dat als een succes zien: en denken dat bijten dus goed werkt.

Maakt je parkietje ook bijtende bewegingen, of ben jij er alleen bang voor?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

anouk26

vroegen durfde ik mijn hand erin te doen en maakte hij bijtbewegingen.nu ben ik daar bang voor

Mars

Het bijten lijkt erger dan het is...
Jij bent groot en hij is klein.

Dus toch gewoon blijven proberen, hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ciske

hoe komt het dat je er bang van geworden bent?

anouk26

Citaat van: ciske op december 10, 2008, 18:08:45
hoe komt het dat je er bang van geworden bent?

door dat hij vroeger bijtte

robby

meestal zal hij pas bijten als   
je hem helemaal vastpakt en dat moet je juist niet
doen dus normaal zal hij niet zomaar bijten
omdat je je hand in de kooi steekt

Jasmin

#15
Citaat van: robby op december 20, 2008, 18:17:34
meestal zal hij pas bijten als   
je hem helemaal vastpakt en dat moet je juist niet
doen dus normaal zal hij niet zomaar bijten
omdat je je hand in de kooi steekt
Dat is niet helemaal waar ;)
Ik heb mijn parkietje nooit vastgepakt en hij bijt ook dat doen bijna alle parkietjes die in de puberteit zijn.
Het kan ook aan verschillende dingen liggen misschien is hij bang of wil hij de macht over je krijgen.

Groetjes Jasmin

Mars

Bijtende parkietjes krijgen over het algemeen bevestiging dat bijten werkt: iemand trekt de hand weg, omdat hij/zij schrikt. En daarmee zorg je juist dat er gebeten wordt: want het helpt.

Wil je dus dat je parkietje niet meer bijt: reageer dan niet op het bijten: niet door je hand weg te trekken, maar ook niet door te praten. Gewoon negeren, als bijten niet helpt, zal het sneller ophouden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

Soms ook probeert een parkietje het uit. Dan gaat hij kijken wat je doet als hij in je vinger hapt.
Eentje van mij vond het leuk om aan mijn neus te knabbelen. Eerst vond ik het wel grappig, maar toen ging ze steeds harder knabbelen totdat ze uiteindelijk flink in mijn neus beet.

Ik denk dat je de tijd moet nemen, zodat jij en je parkietje met elkaar leren "praten".
Misschien zal hij het bijten niet verkeerd bedoelen. Het kan zijn dat hij denkt: "Goh, wat doet die hand daar? Kan ik daar aan happen?" ;)

Je kunt best wel je lieve parkietje proberen tam te maken. Als je je hand in de kooi doet om hem aan je hand te laten wennen, hou je je hand niet te dichtbij zodat hij ook niet kan bijten. Dan zal hij zich ook niet bedreigd voelen en hoeft hij niet te bijten. Dat doe je dan een paar keer per dag. Zo kun jij ook je angst overwinnen. :) Of je kunt ook een klein beetje trosgierst in je hand houden, dan kan hij daar z'n snaveltje in zetten!

Parkietekee

Mijn parkiet pikt me ook soms. Hij is niet tam maar hij doet zich voor alsof hij tam is.

Meestal pikt hij niet hard ik heb het nog nooit gehad dat hij hard had gepikt. misschien kan je het proberen met een DUNNE handschoen anders wordt hij/zij bang.