Tam Maken..

Gestart door Marlies, augustus 16, 2005, 20:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlies

Hoi,

Ik heb een vraagje..

Ik ben nog steeds druk bezig om Pietje en Pluk tam te maken... Zodra ik mijn hand in de kooi stop dan blijft Pietje rustig zitten en die kan ik ook aaien maar pluk die fladdert van de ene kant van de kooi naar de andere kant. ALs ik trosgierst of een stukje fruit in mijn hand leg dan komt zowel Pietje als Pluk uit mijn hand eten, ze komen niet op mijn hand zitten maar eten er wel van.. Als Pietje ergens zit (buiten de kooi) dan kan ik hem gewoon oppakken maar zodra ik bij Pluk aan kom lopen dan vliegt hij weg. Ze vliegen samen door de kamer... zitten in de vensterbank en gaan ook zo weer de kooi in.. Zal Pluk nog wel tam worden of zal hij blijven rond fladderen als ik mijn hand in de kooi doe... Ik heb Pluk sinds 20 juli.. Ook heb ik een schommeltje bevestigd aan een touwtje van mijn luxaflex en Pluk vind het geweldig om daarop voor het raam te schommelen.. Ook heb ik een soort houten parkietenboom gekocht en in een bak met schelpenzand gezet.. zelfs dat vind Pluk het einde terwijl Pietje er niet naar om kijkt..

Groetjes Marlies, Pietje en Pluk

en alvast bedankt voor de tips :rolleyes:

Safrena

Hey Marlies

Het tam maken van je parkietje begint in de kooi ;)
als je je parkietje laat vrijvliegen in huis zonder dat je parkietje nog niet tam is zal dit moeilijk worden om je parkietje tam te krijgen.

Het beste kun je dus eerst je parkietje goed handtam maken en dan pas laten vrij vliegen in huis

vele groetjes

nico

HOI
mijn pistache mag nu al rond vliegen in de kamer maar wat ik me afvraag is hoe doe je hem naar u toevliegen??voorbeeld op je hand??
praten tegen hem?? :blink:

Chantalleke

Hoi Nico,

Je hebt je parkietje pas 2 dagen als ik me niet vergis. Dan kun je echt nog niet verwachten dat hij uit zich zelf naar je toe komt vliegen hoor!  :huh: Zoiets kost echt tijd! Hoeveel tijd is wel een beetje afhankelijk van het karakter van je vogelvriendje, maar twee dagen ??? :blink:
Er staan op deze site heel veel tips over het tam maken van je vriendje. Bijna overal zul je ook zien dat het sleutewoord is : geduld!

Als je parkietjes losvliegt, kun je hem dan gemakkelijk op je vinger laten stappen? Als dat zo is zou je een bepaald geluidje kunnen maken als hij dat moet doen. Parkietjes zijn namelijk heel goed in het associeren van geluidjes met gebeurtenissen. Als ik fluit komt Sjefke ook meteen...

Veel succes met tam maken verder
Chantal

Sara

Moest je hem laten rondvliegen al na 2dagen dan moet je zijn kooi voor hem houden om hem erin te krijgen.Dat is zijn vertrouwt plekje.  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Marlies

Hoi hoi,

Volgens mij gaat het met pluk nu ook de goed kant op. Als ik mijn hand in de kooi doe dan fladdert hij even en blijft dan op 1 plekje aan de kooi hangen maar na een paar minuutjes dan gaat hij toch maar zitten op een stokje of zittouw. Als hij rustig zit en ik ga da langzaam met mijn hand naar hem toe dan fladdert hij weer weg. Dus ik probeer mijn hand op dezelfde plek te houden. ong 10 a 15 min. dan haal ik mijn hand weg. Met Pietje ging het al goed die bleef al rustig zitten en die kon ik ook al aaien. Ik praat ook tegen ze en als ik ze roep dan lijkt het net of ze terug praten alleen zonder geluid, je ziet hun snaveltjes open en dicht gaan echt leuk.

Dit was het weer even.

Groetjes Marlies, Pietje en Pluk :rolleyes: