komen er nog zwarte stippen??

Gestart door Stefanie, december 27, 2008, 22:42:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

Heeeyy!

Helaas is het alweer een tijdje geleden dat ik geweest ben op de site, jullie hadden gelijk
als het vogeltje er eenmaal is loopt het eigenlijk wel vanzelf.
het gaat erg goed met tico, hij is nu ruim 4 maanden oud, en heeft een heel leuk karakter...
lekker eigenwijs, actief, babbelen noem maar op..

ook heb ik weer een aantal foto's geupload, en viel mij op dat tico wel blauwe vlekken op zijn kopje heeft,
maar geen zwarte?
hoe komt dit, of gaat het nog komen? ik denk zelf van niet, want meestal is dit al vanaf de geboorte of niet?

ook wanneer hij uit zijn kooi is komt hij lekker bij je zitten, maar gaat die net zo lang aan je lip zitten pikken(zachtjes)
totdat je je mond open doet en hij slijm kan pakken:P..
het is niet zo vies als het klinkt, het is eigenlijk wel grappig!, en het kieteld! maar is dit wel goed voor hem?
verder komt hij denk ik in zijn eerste rui, er vallen steeds meer kleine witte veertjes naar beneden als die aan het poetsen is.
of kan het misschien zijn dat die beetje gestressed is, hij is een weekje mee geweest op vakantie!, hahaha het was prachtig!
we zaten in de bossen en er waren een heleboel vogeld die smorgens voer kwamen halen, hij stond met kooi voor het raam en vond het geweldig, zag ze vliegen en vloot zo hard hij kon mee! hahah prachtig
ik heb er geen seconde spijt van dat ik het weer geprobeerd hem na dat cody overleden is!!

Alvast Bedankt:D

Parkieten-Freak

Fijn dat alles goed gaat.  :)
Niet iedere vogel krijgt keelstippen, mijn parkiet heeft ze ook niet.

Laat NOOIT een vogel uit je mond eten en laat hem niet in contact komen met speeksel.
De menselijke mondflora is een ware dierentuin.  Speeksel bevat een heleboel "beestjes": o.a. streptokokken, pneumokokken, anaĆ«robe bacteriĆ«n, gisten en schimmels. Wij kunnen er als mens wel tegen, maar voor vogels zijn sommige van die "beestjes" erg gevaarlijk. Ze hebben er geen weerstand tegen en kunnen er erg ziek van worden!


Piknikki

Hoi Stefanie,
Het is echt heel leuk om te horen dat het zo goed gaat met Tico! :D

Ja, het klopt dat niet alle parkieten keelstipjes krijgen. Vaak hebben de bonte grasparkietjes en ino's (lutino's, etc) geen keelstippen, alleen wangvlekken.
Bij de ino's kun je het heel moeilijk zien, omdat hun wangvlekken bijna dezelfde kleur hebben als het verenpakje.
Van wat ik heb gezien, krijgen parkietjes zodra ze veren krijgen na hun geboorte, ook de keelstippen. Tijdens de rui zullen ook deze veertjes vervangen worden, en kan ook het aantal stipjes en plaats van de stipjes iets veranderen.

Waarschijnlijk zal Tico geen keelstippen krijgen.

Stefanie

Hee,

bedankt voor de reacties! ik schrok wel toen ik las dat speeksel zo slecht is voor Tico,
ik ga het ook zeker niet meer doen, ik wist het niet!!

ik weet nu in ieder geval hoe het zit met die stipjes, bedankt
Groetjes Stefanie en Tico

Mars

Nog even als toevoeging: het kan zijn dat lichtere kleurslagen bij geboorte geen (zichtbare) keelstippen hebben, maar dan in de rui ze toch nog zichtbaar worden (bijvoorbeeld in het grijs).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Stefanie

Hee,

ik geloof dat hij nu in de rui komt, hij verliest elke dag steeds meer witte pluisjes, en zelfs 1 pin heb ik gevonden.
ze zitten er wel, heeeeeeeeeel licht gekleurd, dus misschien dat ze nog iets zichtbaarder worden na de rui, en anders niet!
het is een geweldige vogel, en die stippen maakt hem echt niet minder;)...

Bedankt,
Gr Stefanie