Vleugeltje

Gestart door Mulder, december 26, 2008, 17:37:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mulder

hallo allemaal,

Dit is een typische geval van heb ik dat weer,
Gister avond kwam mijn buurtkat weer eens langs om een stukje vlees op te halen.. zodoende deed ik dat, helaas was mijn parkietje op dat moment vrolijk aan het rond vliegen en lande hij op het hoofd van de kat. de kat haalde naar hem uit en voordat hij hem kon pakken lag de kat aan de andere kant van de kamer, mijn parkietje heb ik direct opgepakt en terug in de kooi gezet en de kat verwijderd.
ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat hij onder zijn linker vleugeltje dicht bij zijn (naar mijn idee) gewrichten een wondje had. na het meteen afgespoeld te hebben onder hevige protesten van mijn parkietje vloog hij vlug terug naar zijn kooi. ik was erg opgelucht om te zien dat hij nog vloog.
ik heb afgelopen nacht de verwarming lekker lopen stoken en de verlichting licht aangelaten opdat hij niet zou schrikken van eventuele knallen die je nu al veel hoort. vanochtend haalde ik mijn parkietje eruit om te kijken hoe hij het maakte, dit vond hij geenzins leuk. hij begon hevig te protesteren en vloog ''altans dat probeede hij'' naar zijn kooi, bij zijn eerste noodlanding raapte ik hem meteen op en bracht hem naar zijn kooi, het wondje was alweer dicht maar hij heeft er duidelijk nog last van,

symptonen; veel slapen, zijn vleugel hangt er maar een beetje bij en staat niet in natuurlijke houding hij heeft hem ongeveer 0,5 cm van zijn lijfje af, hij is erg stil, wipt nog wel op mijn vinger als ik in de kooi komt maar ik moet verder niet aan hem komen want dan gaat ie te keer.

Nu heb ik het vieze geluk dat nergens hier in almere een dierenpraktijk open is,
zijn vleugels heb ik terug gezet in natuurlijke houding en vervolgens verbonden zoals geinstrueerd op deze site,

mijn vragen zijn:
kan het misschien eraan liggen dat hij nu alleen last heeft van het korstje omdat hij niet kan vliegen ? (aangezen hij afgelopen nacht nog wel kon vliegen)
Heeft iemand nog verzorgings tips tot na het weekend, en is het raadzaam om vooralsnog naar de dierenarts te gaan maandag ?

mvg,

Leon Mulder

Sonja

Hoi Leon,

Ik zou toch proberen een vogelarts te bereiken. Je weet nu immers niet wat hij precies mankeert, hij kan wel inwendig letsel hebben en het wondje kan gaan ontsteken.
Het lijkt me stug dat er geen enkele arts dienst heeft. Meestal krijg je toch, als je je eigen arts belt, een antwoordapparaat waarop gezegd wordt bij welke arts je wel terecht kunt.

Anders kun je van deze lijst misschien een vogelarts bellen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Voor het moment zou ik wat zachts op de bodem van de kooi leggen en de hogere stokjes eruit halen, en verder je kleine vriendje lekker warm zetten, zie hier:

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Sterkte, hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

Mulder

Hey,

bedankt voor je snelle antwoord !
Ik heb  in ieder geval de hoge stokjes eruit te gehaald,
En alle praktijken zijn in iedergeval gesloten en alles is op oproep basis, dus zal ik morgen ochtend inderdaad maar even een dokter uit zijn bed bellen dan kost het me maar eventjes wat meer, dat beestje is mij ondertussen erg dierbaar geworden!

bedankt !


Mulder

Skippy,
Negen jaar oud; overleden op zondag om 13:16.......

Parkieten-Freak

Ach wat vreselijk naar nou toch, arme Skippy :(
Ik wens je heel veel sterkte Leon.


Kleintjes

Hoihoi,

wat naar dat je kleine vriendje is overleden. Van hieruit willen wij 6jes je sterkte wensen met 't verlies van Skippy.

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha

Aah,  :(
Heel veel sterkte, tis best een lange tijd bij elkaar, 9 jaren.

Sonja

Wat een verdrietig nieuws...... :(

Heel erg veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje Skippy...

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Jeetje wat een naar nieuws zeg...  :'(
Veel sterkte met dit verlies.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sammydeparkiet

Heel veel sterkte met het verlies!  :(  :(

Sara

Wat een vreselijk ongeluk met de kat...  :(
Heel veel sterkte met dit verlies...

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Caviaplanet

Joh !! Jeetje ik schrik ervan. Heel veel sterkte gewenst  :(
Jolanda

hillie

Jeetje wat verschrikkelijk voor je... :(
Sterkte met dit verlies.

parkietenl0ver

en ik hoopde nog zo dat het goed zou komen met skippy  :(
vind het echt vervelend voor je .. :(
hoop dat jullie gezellige tijden hebben mee gemaakt samen ...