kropontsteking terug

Gestart door parkietenl0ver, januari 03, 2009, 18:25:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenl0ver

hallo allemaal
mijn parkietje is op dit moment heel erg ziek
ze had een week gelede een kropontsteking en die is nu terug gekomen en volgens mij is het erger geworden. morgen is het zondag dus wat moet ik nu doen ? ik heb nog antibiotica voor kropontsteking.
wat moet ik nu doen :( :(

Parkieten-Freak

Oei, dat is niet zo mooi. Welk antibioticum heb je van de dierenarts meegekregen?


parkietenl0ver

doxoral aqua drops met een doseerspuit. ik moest 2 keer per dag 3 spuitjes geven en dag dan 5 dagen lang.
na dat ik het had gegeven was ze weer beter geworden maar, nu is het weer terug ...

Kleintjes

Hoihoi,

wat naar dat je parkietje weer ziek is.

Wat je kunt doen: Warm houden en goed laten rusten, de standaard dingen eigenlijk.

Ik persoonlijk zou gewoon de DA opbellen en horen wie er weekend dienst heeft. Al is dat alleen voor noodgevallen voor honden en katten, parkietjes tellen net zo hard mee hoor. Ik zou toch nog zo snel mogelijk 'n afspraak maken. Met zoiets zou ik niet wachten, mocht nu blijken dat de kropontsteking echt terug is dan zul je blij zijn dat je toch gebeld hebt en niet gewacht hebt. Is er 'niks ernstigs' (klinkt wellicht wat stom) dan ga je wel opgelucht 't weekend door en hoef je je geen zorgen te maken en loop je ook geen onnodig risico.

Groetjes en beterschap met je kleine vriendje!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

angels-birds

Wat ik je aanraad is om zo snel mogelijk naar een va te gaan.. Ook al moet je nu iets meer neerleggen omdat het weekend is.. Je mag volgens mij niet zomaar antibiotica gaan geven.. Wie weet moet de dosis wel aangepast worden of krijg je juist andere antibiotica.. Anders moet je even een spoednummer bellen van je eigen va en dan vragen wat je moet doen.. En anders even rondbellen welke va open zijn..

Heel veel sterkte!

Groetjes

parkietenl0ver

toen ik een week geleden met minis naar een dierenarts ging gaf hij me antibiotica. hij zij als het ooit weer terug komt dan kan je weer druppels geven. ik weet ook dat het binnen 24 uur behandeld moet worden.

de vorige keer viel het wel mee. ze had geen moeite met ademhaling en de vleugeltjes waren ook niet zo slap. maar nu jammer genoeg wel ...

nu is ze al wat rustiger (geen gepiepte ademhaling meer).

ik heb al een paar VA (dierenartsen) opgezocht bij mij in de regio
morgen ochtend ga ik zo snel mogelijk bellen

wat me is opgevallen is dat er inderdaad meestal spoedgevallen is voor honden en katten ???  parkieten zijn toch ook gewoon dieren ???

maar ja als mijn parkietje maar beter wordt

Chicowen

Als ik jou was zou ik toch nog proberen vanavond een VA te pakken te krijgen. Je kunt dan telefonisch overleggen en als het nodig is kun je alsnog morgen naar de VA. Maar wanneer je de antibiotica nog hebt zou ik het toch telefonisch proberen, aangezien je met kropontsteking er inderdaad zo snel mogelijk bij moet zijn.

Veel succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Kleintjes

Citaat van: parkietenl0ver op januari 03, 2009, 20:06:04
ik heb al een paar VA (dierenartsen) opgezocht bij mij in de regio
morgen ochtend ga ik zo snel mogelijk bellen
Begrijp me niet verkeerd hoor maar..:Waarom wachten? Als je ze al opgezocht hebt had je (indien mogelijk) meteen telefonisch 'n afspraak kunnen regelen voor evt. morgenvroeg.

Citeer
wat me is opgevallen is dat er inderdaad meestal spoedgevallen is voor honden en katten ???  parkieten zijn toch ook gewoon dieren ???

maar ja als mijn parkietje maar beter wordt

Zoals ik reeds al schreef: Alle dieren tellen mee  ;) Moet er niet aan denken dat er iets gebeurd met mijn vriendjes en ik moet maar mooi zitten!? Of, zoals jaren gelden, dat 'n paard koliek heeft en je daar mee moet wachten.
Dierenartsen accepteren elk noodgeval, hond, kat, vis, hamster of vogel.

Succes!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik zou toch (met name omdat het weekend is) de Doxoral druppels vast geven en morgenvroeg meteen contact opnemen met de dienstdoende dierenarts.
Een ander antibioticum kan altijd nog, maar het lijkt me in het geval van kropontsteking niet verantwoord om te wachten tot morgenvroeg.


parkietenl0ver

ik heb vandaag om ong. 8:15 naar de dierenkliniek gebeld die me doorstuurde naar de mobiele nummer van  de arts. volgens hem moet ik gewoon doorgaan met de druppels en maandag weer contact opnemen met hem. (ik zelf ga gewoon maandag vroeg een afspraak maken.)

ik moet ook goed opletten of ze wel voldoende eet en drinkt.
als ik nu naar haar kijk zit ze er wel redelijk goed uit vergleken met gisteren. maar dat belooft niks ...

ik hoop echt dat alles weer goed komt .. :(