Nieuw parkietje op komst, paar vragen!

Gestart door Jasmin, december 15, 2008, 15:58:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Ik weet niet precies waar ik dit nou moet plaatsen, dus doe ik het maar hier;)

Ik krijg binnenkort een nieuw parkietje! Lucky moet veel alleen zitten want ik heb het zelf op het moment heel druk en mijn moeder ook want we gaan dit weekend over naar ons nieuwe huis. Lucky word een beetje sip zo alleen en dat vind ik zielig voor hem dus hebben we besloten een nieuw vriendinnetje voor hem te kopen(het moet een popje zijn want dat wil mijn moeder percee) als we verhuist zijn.
Mijn moeder heeft de kweker gebeld(dezelfde al waar Lucky vandaan komt) En hij had een mooi popje zitten net zo oud als Lucky die we mochten hebben :D Nu komen de problemen:

Toen mijn stiefvader nog bij ons woonden had ik meer dan genoeg reserve kooien nu heb ik 1 kooi en daar zit Lucky al in.
Kan ik de nieuweling er gelijk bij zetten?

Mijn zusje, moeder en nieuwe stiefvader willen een hond :-[ Kan dat samen met de parkieten?

Groetjes Jasmin

angels-birds

Hallo,

Leuk dat je er een nieuw vriendinnetje bij gaat nemen! Als ik een nieuw parkietje ging halen, deed ik ze er meteen bij en dat ginh heel goed! Natuurlijk verschild alles per parkietje! Misschien kan je anders een kooi van iemand lenen?

Ik zelf heb 2 honden en parkietjes en dat gaat hier heel goed! Ik laat alleen de vogels niet los als mijn honden erbij zijn, om mogelijke ongelukken te voorkomen! Ik denk als je de nieuwe hond goed begleid, dat het wel kan hoor.. Oke meningen verschillen natuurlijk! In het begin zal de nieuwe hond nieuwschierig zijn, maar dat is bij alle nieuwe dingen wel zo!
Rustig begleiden is het beste!

Groetjes

hillie

Wat leuk dat er een vriendje voor lucky komt.

Als er echt geen andere oplossing is kun je ze wel bij elkaar zetten.
misschien kan je de kooi anders inrichten zodat het lijkt dat ze allebei een nieuwe kooi hebben.

Ik zal wel altijd erg goed opletten met een hond.
Hoe lief die ook altijd kan zijn kan het misschien ook een keer verkeerd gaan.

black-katana

Wij hebben de nieuwe vogel er ook direct bijgelaten. We hebben ze allebij los gelaten zodat ze weg konden vliegen als ze bang waren. Ze gingen op een gegeven moment samen in de kooi zitten slapen toen ze moe waren, dus hebben de extra kooi niet gebruikt.

Wat wij ook nog even hebben gedaan is de nieuwe vogel in de kooi en een stokje aan de buitenkant geplaatst, zo konden ze naast elkaar zitten zonder dat ze elkaar wat konden doen.

Mijn moeder heeft een Westie en een valkparkiet die het leuk vind om over de grond te lopen. In het begin wou de hond hem steeds pakken. Dus wij schreeuwden dan steeds keihard ''nee'' of heel boos ''euh''. nu loopt de hond met een boog om de vogel heen omdat hij bang is dat hij anders straf krijgt. Ook als de vogel bij hem komt draait de hond zich om (best sneu om te zien) omdat hij geen straf wil. Dit is echter wel de enigste manier om zeker te weten dat de hond niet perongeluk een poot op de vogel legt om er mee te spelen of iets dergelijks.

Ze werken echter wel samen ;D. Als de vogel een pak koekjes op tafel heeft ontdekt gooit hij alle koekjes eruit, die de hond dan van de grond of het randje van de tafel weg haalt.

anouk26

zelf heb ik een parkiet en hond
die kunnen wel samen
alleen moet je uitkijken als het parkietje losvliegt
wij hebben ook soms kleine jack rulleltjes hier
maar die springen er naar toe :(

marian

Wij hebben Chucky ook vrijwel direct bij Rocky in de kamervoliere gedaan.
We hebben van te voren wel de boel opnieuw ingericht zodat het ook voor Rocky nieuw was.
Verder hebben we geen enkel problemen gehad.
Ik zou ze wel even goed in de gaten houden.
Ze kunnen af en toe wel wat ruzie maken, om uit te vinden wie nu de baas is, dit is heel normaal.

Je zou natuurlijk ook even op marktplaats kunnen kijken, een extra kooi is altijd handig mocht er 1 ziek zijn.


Moppers

Toen ik Bob als vriendinnetje voor Eeden had gevonden, heb ik haar ook gelijk bij Eeden in de kooi gedaan. Dit ging goed, maar misschien kwam dit ook omdat Eeden zelf pas net iets meer dan een maand in die kooi woonde.
Als je geen geschikte en betaalbare kooi kunt vinden, kan je er misschien een lenen, wonen er forumleden bij je in de buurt? Misschien heeft een van hen wel een lege kooi staan die je voor de introductieperiode kunt lenen.