speeksel uit de snavel ..!!

Gestart door parkietenl0ver, december 21, 2008, 17:39:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenl0ver

ik heb een hele dringende vraag :o

mijn parkietje (popje) deed vandaag echt heel raar ..!
er kwam slijm uit haar snaveltje en bewoog heel snel met haar hoofd :(
onze parkieten kooi is vlak naast de raam en doordat ze snel met haar hoofd bewoog zat heel de raam onder de slijm (ik denk speeksel ..?) met voedsel erin ..
het leek wel of ze aan het overgeven was:o
ze wou even rustig uitrusten maar me andere parkietje liet haar maar niet rusten ..

nu is ze al wat beter en staat ze gewoon bol met haar oogjes dicht ( ze tjilpt ook een beetje doen ze wel vaker)
we gaven haar een beetje water maar ze wou niet drinken. eten deed ze wel.


dus mijn vraag is: wat is er met mijn parkietje :(. kan ze ziek zijn of was het gewoon even overgeven ??? ?
ze staat wel elke dag gewoon op 1 pootje met haar hoofd naar achter  :-\

xx,

Mo

Hoi,

Als je parkietje een slingerende beweging maakt met het kopje en er komt slijm en zaadjes/pellets uit dan is
je parkietje inderdaad aan het braken.
Als je parkietje braakt is de kan heel erg groot dat ie ziek is, want dat doen ze niet zomaar.
Als ie nu ook nog eens boller gaat zitten en meer slapen is ie echt ziek.

Ik zou zeggen naar de dierenarts.

Succes,

Groetjes Mo

Chicowen

Zo snel mogelijk naar een vogelarts!
Dit parkietje is duidelijk ziek.

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

parkietenl0ver

ohw okejj ik zou gelijk morgen naar een dierenarts gaan (het is pas vandaag aan de gang dus ik hoop en denk dat er niks gebeurt tot morgen  :()

en is het dodelijk  :o ..!! want ik wil haar echt niet kwijt ze was mijn eerste parkiet heb haar al 4 jaar ofzo :( :(

ohw ja ze heeft heel veel veren dus al zit ze al een beetje bol word ze al heel dik (bij de andere valt het wel mee omdat die wat minder veren heeft zoals een normale parkiet :D)

xx,

Sonja

Je parkietje heeft waarschijnlijk kropontsteking en daarbij moet je wel snel handelen. Je kleine vriendje heeft antbiotica nodig.
Zie deze link:
http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Z.s.m. naar de vogelarts dus!

Een plek vlakbij het raam is overigens af te raden, het kan daar lelijk tochten en heel koud worden, en in de zomer te warm.
Het beste geef je je parkietje een rustig plaatsje, bij een muur, maar waar wel voldoende daglicht komt.
Zet hem ongeveer op ooghoogte en zo dat hij de kamer goed kan overzien.

Ik begrijp ook niet goed wat je nu bedoelt met je andere parkiet, die minder veren zou hebben dan een normale parkiet...? ???

Groetjes, Sonja.

parkietenl0ver

ik ga morgen ochtend zo snel mogelijk naar een arts ..

nee er staat zoals een normale parkiet maar die andere die heeft gewoon echt heel veel veren

ohw ja is het besmettelijk ?
want ik heb nog een parkietje dus kan het ook hem hetzelfde overkomen ????

Sonja

#6
Nee het is niet besmettelijk.
In de link die ik je meegaf staat wat oorzaken kunnen zijn van het krijgen van kropontsteking.
Als je daar goed op let, kun je het in de meeste gevallen voorkomen.

Wel morgenochtend direct gaan, want je moet er binnen 24 uur iets aan doen, anders loopt het verkeerd af.
Laat je nog weten hoe het is geweest bij de vogelarts?

Groetjes, Sonja.

parkietenl0ver

okejj nu begrijp ik het hellemaal niet meer ..?
ze staat nu gewoon op 1 pootje met haar hoofd naar achter. (slapen)

maar ik ga zoizo morgen naar een dierenarts  :-\

xx,

Sonja

Een verstandig besluit om toch te gaan.
Parkietjes kunnen het heel goed verbergen als ze zich niet goed voelen, daarom neem je in geval van twijfel altijd beter het zekere voor het onzekere.
Bedenk dat je wel te laat kunt zijn, maar nooit te vroeg.

Laat je nog weten hoe het is geweest?

Groetjes, Sonja.

parkietenl0ver

hallo allemaal!
ik ben vandaag naar een dierenkliniek geweest voor mijn vogeltje minis ..
ze is nagekeken door een dierenarts en het blijkt dat ze toch een kropontsteking heeft. niet zo'n ernstige vorm maar toch handig dat ik ben geweest . :-\  ik weet nu namelijk waar het probleem is en kon het ook voelen.
ze heeft medicijnen gekregen (doxoral aqua drops). ik moet het per dag 2keer 3 druppels in de snavel spuiten. en dat dan 3 รก 5 dagen lang..

maar waarschijnlijk komt alles weer goed en word ze weer de oude minis :D
op dit moment staat ze te spelen met zijn vriendje bebis :-*

xx,

Chicowen

Super dat je naar de VA bent geweest! Zo te horen komt het weer helemaal goed met haar straks. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Super dat je naar een VA geweest ben, ze zal vast snel weer de oude zijn.
Ik vind trouwens wel dat je een zware behandeling gekregen hebt, voor je vogeltje, 6 druppels per dag.
Maar dat zal vast wel kloppen ;).

parkietenl0ver

bedankt !

ja ik weet het 6 zijn er best wel veel maar meestal geef ik er 2 per keer (of 3) dus totaal ongeveer 5 of 6 druppels per dag omdat, ze het niet zo fijn vind om vastgehouden te worden en, het zijn best grote druppels :-\.
ik hoop dat het snel voorbij is. vind het nogal zielig dat ik haar de hele tijd moet vangen terwijl ze dat helmaal niet leuk vind :-\

xx,