Eigen Naam Uitspreken

Gestart door Nikolas, augustus 19, 2005, 18:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikolas

We zouden onze nieuwe vogel Twixy dopen, maar we willen hem/haar ook leren praten. Maar kan een (valk)parkiet de letter x uitspreken?

Corien

Volgens mij wel, zolang je het gewoon duidelijk uitspreekt spreekt 'ie je na :)

Parkieten-Freak

Vogels kunnen in pricipe alle letters uitspreken.
Het is alleen een kwestie van langzaam praten en heel goed articuleren!


nanny

Hoi,

Misschien heb ik t fout en dan moet je dat maar zeggen.

Ik heb altijd gedacht dat je "beter" en naam met een "i" klank aan je vogeltje kon geven omdat ze dit makkelijker konden uitspreken... :blush:

Maar als je dan het antwoord hierboven ziet, dan weet je t effe niet meer, haha. <_<

Groetjes Nanny

Chantalleke

Er zijn inderdaad mensen die beweren dat je bepaalde klanken moet aanhouden wil je diertje beter luisteren en je dus na kunnen zeggen. Beste zou dan zijn om twee verschillende klinkers te gebruiken (Pino is daar dus een mooi voorbeeld van  ;) )
Volgens mij is het grote onzin. Onze oude parkiet Pino kon van alles zeggen, hele zinnen!
Als je zijn naam of elk willekeurig woord of zelfs zinnetjes maar vaak genoeg, duidelijk en niet te snel herhaalt én je parkietje vindt het leuk om te leren praten :excl:  dan komt het vanzelf. Echter bedenk je wel dat het ene parkietje het andere niet is en niet ieder parkietje zal gaan praten.

Groetjes,
Chantal

Pam

Ik ben het helemaal met Chantal eens. Hoe onze vriendjes ook heten, als ze kunnen en willen praten zeggen ze alles !!!!
Wij hebben ook nog een hond en haar naam is Bommel. Die naam wordt door ons vaak verkleint naar Bommeltje en Okkie roept dit nu ook regelmatig.
Okkie is mijn vierde parkietje en de tweede die echt lekker zit te kletsen, dus het ligt echt aan de vogel of hij wel of niet praat.
Toedels Pam en Willem