parkiet temmen

Gestart door robby, december 12, 2008, 12:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robby

hallo?
ik kweek zelf ook parkieten en ik wil 1 temmen  die 2 weken uit de blok is maar als ik dat doe
dan zit de vogel altijd met de anderen buiten te fluiten en zit hij muisstil tot hij ze hoort dan begint hij
zot te doen  zo dus heb ik nog altijd geen temme grasparkiet .moet ik nu een joger jong nemen dat juist uit de blok is maar hoe moet ik hem dan voeden en wat eeten ze dan
en zorgt de moeder dan wel nog voor de andere jongen? of hoe moet ik dit best oplossen ?

mick

parkieten "tem" je niet !!

Ik begrijp ook niet hoe je vogels kan kweken als je niet eens weet wat vogels voor voer eten  >:(

robby

hallo,
ik weet wel wat ze eten maar ik weet
niet wat ze moeten eten als de moeder ze niet voed
heb dit probleem nog niet gehad
groetjes robby

angels-birds

Ik ben het er helemaal mee eens dat je een parkiet niet temt! Je maakt een parkiet tam!
Daarover zijn meerdere toppics over te vinden..

Als een mama jonkies heeft, kan je ze om de zovel tijd even vasthouden, zodat ze al iets aan je wennen.. Maar ga alsjeblieft geen jong weg halen bij zijn ouders om hem op die manier tam te maken! Stel het gaat allemaal fout, je speelt toch echt met een levend diertje hoor!

En wat is er zo erg dat het parkietje buiten zit met de anderen? Alsof dat pietje door heeft dat je wat van hem wilt :-\ Denk je echt dat ie voor jou stil blijft zitten, als hij lekker mee kan doen met de anderen?

Kortom lees eerst de topic's over tam maken en vraag dan verder :)

Elk parkietje is tam te krijgen, jong of oud, het maakt niet uit, want met veel geduld kom je heeeeel ver!

succes verder!

DarkWolf

Als je parkieten kweekt moet je altijd iets achter de hand hebben! Wat als een van je popjes plots beslist om haar jongen die bv 3 weken oud zijn NIET meer te voeden wat ga je dan doen!? ???
Lees je dus aub nog wat meer in over broeden, vooral over alles wat er fout kan lopen en wat jij als 'verantwoordelijke' er aan moet doen!!

Daarnaast ben ik het eens met angels-bird. Je kan de jonkies elke dag eventjes in je hand houden, zo wennen ze al aan je hand. Rond een week of 8 kunne de jonkies zelfstandig eten en dan pas zijn ze klaar om gescheiden te worden van mams & paps. Dan kun je ze verkopen of binnen in huis nemen. Aangezien je parkieten dan al gewend zijn aan je handen, krijg je ze binnen ook erg makkelijk tam.
Lees even volgende link door, dan zal het allemaal duidelijk zijn: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

robby

#5
ik weet nu wel al wat de jongen dan moeten eten
ik was zeker niet van plan de jongen zo maar voor niets uit de blok te halen
alleen maar om ze tam te krijgen  . ik zal de jongen tijdens het broed seizoen
elke dag een paar keer op mijn hand zetten maar moet ik dat dan ook doen als ze nog in de blok zitten?
en bedankt voor jullie reacties ;D

Mars

Ja, dat kun je doen vanaf het moment dat de veertjes wat doorkomen, met een week of 2 dus. En dan gewoon een beetje kroelen en lief zijn ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..