buiten de kooi heel tam, in de kooi niet

Gestart door lau, december 11, 2008, 13:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lau

hee,

Ik heb even een vraagje over mijn donder.

in de kooi wil hij absoluut niet bij me komen zitten, hij blijft wel rustig zitten als ik mijn hand in de kooi doe
en hij reageert ook wel als ik tegen hem praat, maar bij me zitten vertikt ie.

nu is het al een paar dagen zo dat als ik heel even afgeleid ben, hij de kooi uit springt en op mijn arm gaat zitten.
die uiteraard nog buiten de kooi is.

als ik hem buiten de kooi houdt, komt hij ook heel rustig op mijn handen en vingers zitten en blijft ook rustig zo zitten.
ik kan hem overal aaien en hij geniet er zichtbaar van.
Natuurlijk probeert hij weleens te vliegen en fladdert hij bij me vandaan, maar als ik dan mijn hand aanbiedt, komt hij er zonder problemen meteen opzitten en fluit vrolijk terug.

is het mogelijk dat hij de kooi inmiddels zo als eigen domein beschouwt dat hij gewoon niets te maken wil hebben met handen in de kooi?
omdat hij me buiten de kooi genoeg vertrouwt om bij me te blijven zitten en zelfs een paar zaadjes uit mijn hand eet.


hillie

Ja waarschijnlijk beschouwt die het als eigen domein.
en wil daarom niets van je hand weten.
Maar probeer eens met trosgierst of die in de kooi op je hand wil komen.
Succes er mee.

black-katana

Moet je onze Duccie eens meemaken in de kooi eens meemaken, hij grijpt je onwijs hard. Buiten de kooi is het een vreselijke lieverd die kusje geeft en tegen je praat. Hij beschouwd zijn kooi dus ook als zijn eigendom. Wij laten het gewoon zo. Hij voelt zich blijkbaar fijn in zijn kooi.

We hoeven ook nooit moeite te doen om hem erin te krijgen. Als hij geen zin meer heeft, gaat hij in zijn kooi zitten slapen en doen wij de kooi weer dicht. :)

En als hij los mag zetten wij zijn kooi open, dan komt hij ook direct naar je toe.