verhuis + nieuwe kooi

Gestart door Tine, september 07, 2008, 20:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Verdorie, dan had ik misschien toch beter dat plastieken dingetje gekocht.. maar ik vrees altijd maar voor schadelijke stoffen hehe, ik moet misschien wat meer vertrouwen krijgen in de producten die de aveve etc. aanbiedt.  8) Wat betreft geluid is de radio misschien wel een goed idee, maar gaat ze niet onrustig zijn als er altijd geluid is? Ze is gewend om altijd enkel wat geklater van de visbakken te horen (en het gekwetter van haar kameraadjes zaliger).

Mars

Ik weet nog dat ik 1 parkietje had en dat zij reageerde op de geluiden van een dichtslaande deur bij de buren, dan zag je haar gewoon even weg duiken terwijl ze wel aardig rustig en tam was. De radio zachtjes aan helpt daartegen.

Fijn dat je wat leuks voor haar te doen koopt. Wat verse takken om te knabbelen kun je er ook bij doen hoor!

En ik neem aan dat ze in het neiuwe huis niet weer in de kelder komt? Een beetje daglicht en mensen om haar heen zal haar goed doen!

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tine

Oh neen! In mijn huisje gaat ze niet in de kelder, ik mag er niet aan denken! Ik sta te popelen om ze uit die kelder weg te halen, bij mij mag ze in de living, op een commode zodat ze uitzicht heeft over alles wat er gebeurt. En in de zomer kan ze op mijn kleine terrasje dat aangenaam warm en uit de tocht is. En alle honden hou ik lekker uit de buurt  :P Dan is het haar beurt om te zegevieren.

En op termijn plan ik om een parkietenboom te maken (als ik haar vertrouw op gebied van vrij vliegen - ze is namelijk heel koppig en kan wel eens weigeren om terug te komen denk ik), die zo dicht mogelijk bij parkieten hun natuurlijke habitat aanligt (zonder de bladeren dan).

Maar ik ga zeker dan de radio opzetten bij haar, heel erg bedankt voor de tips trouwens, zo heb ik toch een beetje het gevoel dat ik het haar - in afwachting van mijn eigen huis - zo goed mogelijk naar haar zin maak. Want ik heb gemerkt dat ze zoals jij beschrijft schrikt, als ze de honden hoort vechten met elkaar (ook al is dat heel gedempt geluid).

Tine

#23
Hallo iedereen,

Ik wilde jullie even melden dat Phoenix nu bijna drie weken (van 19 november) verhuisd is naar nieuw huis en nieuwe kooi. En ze stelt het goed denk ik  ;D

In het begin bleef er veel poep aan haar poepje plakken, maar da's nu minder. Ik heb ze holderdebolder moeten verhuizen want op een avond kwam ik thuis, ging ik naar de kelder van mijn vriend zijn huis (waar Phoenix stond) en alles was daar verhuisd omdat er een piano in de kelder moest, er stonden planten voor Phoenix haar kooi en zij zat zelf helemaal verdwaasd in haar kooi die helemaal gedraaid was.
Ik had begrepen dat de verhuizers Phoenix een klein trauma hadden bezorgd en heb ze meteen daar weggehaald. Haar opnieuw laten wennen aan die situatie had geen zin vond ik, dus heb ik die nacht nog besloten haar te verhuizen.
In het begin sliep ze moeilijk en was ze heel moe overdag, maar ik heb nu niet die indruk meer. Als het echt laat wordt hang ik ook een doek over haar kooi (de kooi is echter groot dus aan de bodem is nog een stuk vrij, waarop phoenix de eerste keer onder de doek kwam hangen als om te zeggen: hela, jij bent helemaal nog niet slapen, en ik moet wel in mijn bed?)  :D
Ze wilde in het begin ook niet drinken uit haar nieuwe bakje, heb toen haar oude (gigantische) vieze drinkbak verhuisd, en ze is toen als een gek beginnen drinken. Dus die vieze grote drinkbak laat ik dan maar hangen, zij haar zinnetje :) Haar oude eetbak heb ik ook mee verhuisd, die dingen dienden wel om 10 parkieten te onderhouden, maar goed, ze is er blijkbaar aan gehecht.

Ze is wel brutaal geworden; riep gisteren bijvoorbeeld fel toen ik lichtjes in mijn kerstboompje aan het hangen was (aan de andere hoek van de living) en als ik in de keuken ben doet ze hetzelfde tot ik zeg "ja phoenix, ik ben hier"  :D Als er bezoek is en er werd in het begin geen aandacht aan haar besteed, ging ze uren ondersteboven hangen of ging ze vliegen in haar kooi om de aandacht toch maar te trekken.
En wat eten betreft moet ze ook zin hebben, anders gaat ze lopen of krijg ik een knauw.
Het bijten is voorlopig wel gebeterd, maar ik kijk dan ook meer uit. Verder mag ik haar nu wel soms aaien, maar ook enkel als ze zin heeft hoor, heel soms. Schommelen doet ze ook, ik duw haar dan op haar schommeltje, waarop ze even haar evenwicht verliest maar dan blijft zitten. Betekent dit dat ze dit graag doet?

Ze is wel vinniger, klimt meer in haar kooi, dan vroeger. Vliegen kan ze niet meer echt, omdat er teveel speeltjes hangen :D Maar ze ziet er wel blij uit. Er is ook een duif in de woning, in de keuken, en ik weet niet of ze het wel zo leuk vind dat hij daar zit en koert en vliegt terwijl ze hem niet kan zien, maar als ik haar kooi zo zet dat ze hem kan zien, zit ze in de tocht.
De duif gaat na de winter ook wel buiten, dus dan is phoenix te rijk.

Ze knaagt wel niet meer aan haar knaagblok, is dit normaal? Ze doet ook heel veel haar vleugeltjes achteruit. Zo opheffen en dan achteruit, zodat ik onder haar okseltjes kan kijken, wat betekent dit? Ze is ook heel veel aan het poetsen, veel meer dan vroeger, is dit een goed teken of niet?

Ziezo, nu zijn jullie geupdate! Nogmaals bedankt voor de tips van iedereen en hopelijk gaat het in stijgende lijn met Phoenix :)

Maud

hoi tine,
wat een verhaal zeg. Ik ben sinds gisteren hier op het forum en heb bijna je hele verhaal gelezen. Zo te horen gaat het wel goed komen met Phoenix! wel leuk dat ze zo fel roept als ze je niet ziet maar wel hoort. Dat doet die van mij ook haha :P
groetjes maud

Tine

Hallo Maud, fijn dat die van jou dat ook doet! Phoenix is dat toch een beetje een normale parkiet allé lol
Is die van jou ook zo koppig? Deze middag wilde ze weer geen wortel eten, maar als ik dan heel enthousiast begin aan te moedigen als ze de wortel per toeval aanraakt, zal ze een beetje wortel eten, alleen al om mij even enthousiast te horen kirren. Als ze dan weer genoeg heeft van mijn enthousiasme, kan ik het weer vergeten. Met andere woorden: alles gebeurt enkel en alleen als zij er zin in heeft, en ze heeft zelden zin in wat ik wil doen met haar  ::)

Caradow

Blijven we wel ontopic? Chitchat doen we in de chatbox dames!

Tine

Is er iemand die een antwoord op de vragen weet die ik stelde? Ik vraag me vooral af wat dat gedoe met die vleugeltjes achteruit betekent, ze deed het vanmorgen weer keiveel.

DarkWolf

Dat met die vleugeltjes is denk ik gewoon uitrekken,zoals wij smorgens wel eens doen :P
Doet mijn Falkor ook vaak

Tine

Maar ze doet het de hele dag door, en zo vaak? Deed ze vroeger nooit (in haar andere hok).
Ook zitten haar veren vaak niet goed, dan zit ze zo 'dik'. Na een minuutje of twee kan dat dan over zijn, maar kan ze haar veren niet meer tegoei leggen ofzo? Moet ik me toch zorgen maken?