kerstwens maken

Gestart door hillie, december 13, 2008, 15:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Hallo allemaal,

Ik wil net als jullie een kerst wens op het forum plaatsen.
En ik heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken.
Blijkbaar ben ik niet zo creatief.
Maar nu wil ik vragen hoe jullie dat doen en/of welk programma je er voor gebruikt
Graag in het nederlands het programma. ( mijn talenknobbel is niet zo groot).
Ik heb al gekeken met de zoekfunctie en gegoogled maar kan er weinig over vinden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes hilde

Jacko

Programma waarmee je van alles en nog wat kan maken heet over het algemeen Paintshop (pro).
En daar heb je dan nog allemaal verschillende uitgevers van; bijvoorbeeld Coral Paintshop Pro (die ikzelf heb) maar ook Jasc. en noem maar op. Enig probleem is dat deze programma's heel wat kunnen kosten, en die je download van internet kunnen virussen/trojans bevatten soms ;)   Wat wel een goed en gratis programma is, is Gimp. Ook een photoshop programma gratis te downloaden, ga maar eens naar:  filehippo.com  en vul je rechtsboven Gimp in.

Vergt allemaal wel enige training, maar is erg leuk!

Groetjes,

Parkieten-Freak

Hillie, er zijn verschillende programma's die je hiervoor kunt gebruiken.
Voor al deze programma's geldt: oefening baart kunst.
Zelf gebruik ik Adobe Photoshop, maar het kan ook met andere programma's als Paint, Paint shop pro, Adobe elements, The Gimp (Freeware!) en ga zo maar door.
Tip: download The Gimp vermoedelijk is er ook wel een Nederlands taalpakket te installeren.
In Windows XP zit standaard een programmaatje: Paint. Daar kan het ook mee, al zijn de mogelijkheden wat beperkter.


Kleintjes

#3
Voor diegenen die engels beheersen is er ook deze oplossing: OpenOffice. Dit kun je gratis downloaden via www.openoffice.org
Dit bevat alle office programma's van Windows, echter als voordeel dat ze gratis zijn (Vaak heb je net de pech dat als je Windows wat oduer is of wat ook dat je extra kosten krijgt voor MicrosoftOffice.). De namen zijn ietsjes anders (Logisch, Microsoft heeft nog de monopoly EN patent op de namen..), maar verder werken ze hetzelfde. Ikzelf ben momenteel aan 't spelen met OpenOffice Draw. Ook hiermee kun je foto's e.d bewerken, zelfs PowerPoints kun je ermee maken en bekijken.
Edit: Niet helemaal zoals ik dacht dus.... Achja, was te proberen. In ieder geval wel 'n handige gratis tip hihihi 8)

Hopelijk dat er niet te veel verwarring komt nu, met al die link en programma's hahahaha!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sammydeparkiet

http://www.imikimi.com ;)
Via die site kan je ook zelf je foto's bewerken, met animaties.
Nu staat er alleen wel het logo links onder op de foto.
Maar als je bezig bent met het bewerken van die foto, kan je dat verschuiven naar een leeg plekje op de foto waar niets zit.
En dan via http://www.online-image-editor.com/ kan je dat er af snijden.
En je animatie blijft het doen. Het is gratis en je hoeft alleen maar een inlognaam te hebben.
Het lijkt ingewikkeld, maar als je het eenmaal door hebt. Is het zo te doen.

Safrena

Citaat van: Kleintjes op december 15, 2008, 14:06:37
Voor diegenen die engels beheersen is er ook deze oplossing: OpenOffice.

Ik heb ook openoffice op mijn laptop staan, maar gewoon netjes nederlandstalig ;)

Vele groetjes