photoshop

Gestart door DarkWolf, december 12, 2008, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Ik heb geen idee waar deze vraag thuis hoort..
Ik zit met een probleem, voor nieuwjaar hebben we briefjes getrokken & ik moet een kado kopen voor Cath - een vriendin van me.
Ik ben aan een foto van haar kat geraakt, en zou graag een canvas laten maken..maar de foto is een hel :o Echt niet duidelijk ofzo..En ik weet echt niet hoe ik die kan photoshoppen, heb al geprobeerd maar mij lukt het langs geen kanten.
Dus is er aub iemand die eens wilt proberen of ie er iets deftigs van kan maken!? Want anders zal het canvas niet mooi worden, en wat heb je aan een mislukt kado!?

Alvast bedankt,
En sorry als het hier totaaaal verkeerd staat..

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Hallo...

De foto is gewoon heel slecht... Daar kun je nog zoveel photoshoplaagjes overheen halen (trukje is foto onscherp maken en dan weer verscherpen als hij zo korrelig is), maar dat wordt heel weinig. Als je echt niets anders hebt, kun je er een soort van kunstwerk maken, door te spelen met het contrast of hem om te zetten in 1 of 2 kleuren: de echte foto is dan weg, maar je moet dan meer aan omtreklijnen denken.

Ik neem aan dat je de foto nu nog verkleint hebt, of is dit de ware grootte? Als je wilt weten wat ik bedoel, stuur me maar even een mailtje met de foto en het gewenste formaat. Dan kan ik vanaf wel even kijken of we er toch wat leuks van kunnen maken ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Toen ik hem heb ingescand heb ik hem meteen verkleind..dus ja dat is de ware grootte
Zal hem even mailen..

Caradow

Sterkte! Jammer want het is een leuke foto, maar ook ik denk dat er niet veel meer van te maken is...

Ingsu

Als ik jou was zou ik de foto dan op hogere resolutie inscannen, dan kun je er veel meer uithalen en hoef je hem ook niet te vergoten [waardoor het nog korreliger wordt] om hem uiteindelijk weer te printen.

Mars

Daar moet je ook mee oppassen, overigens. Als je scanned kun je het beste op 100% (ware grootte scannen) en als je pixels mag kiezen, dan 300 en evt. 600 dpi.

Scan je het groter, dan gaat je computer/scanner er dingen (pixels) bij verzinnen, met als gevolg dat er soms zelfs een soort motiefjes gaan ontstaan (of gewoon een heel lelijke foto).

Maar das weer verder off topic.
Ik kijk vanavond even of ik toch nog een kunstwerkje kan creeren.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Hij is gescand op ware grootte..Zij heeft die foto gemaakt & verkleind in paint (veronderstel ik) en die foto heb ik opnieuw ingescand omdat haar pc gecrast heeft dus ze had hem niet meer voor me op de pc.
De foto was geplastificeerd, dusja dat maakt het ook allemaal wat waziger (want het was niet goed geplastificeerd).
Als er niks van te maken valt zal ik nog snel een ander kado moeten verzinnen..

Mars

Hallo,

Ik heb mijn best even voor je gedaan, maar het is gewoon lastig...
Dit is het resultaat. Het ene oog valt weg en de rest is wat mij betreft wat te gedetailleerd, maar als je interesse hebt, geef je maar een gil, dan zal ik het bestand zo aan je mailen dat het netjes op doek kan (deze niet gebruiken hoor).

Het mag in elke kleur die je wilt, of bijvoorbeeld een herhaling van 4 stuks, maar laat maar even weten als je het toch mooi vindt.
(ik dacht ik laat iedereen even meegenieten).

Groeten Marcia

[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

#8
Ik kan er eigenlijk niet veel van maken maar misschien kun je hier nog iets mee. (Mijn foto is niet goed genoeg voor canvas!)

[verwijderd door de beheerder]


Jorijn

#9
Heb het ook even geprobeerd, de resultaten zijn variƫrend, maar wat ik er ook van maak, het is niet goed genoeg om te drukken. Ik raad je aan het opnieuw in te scannen op minstens 300dpi.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

DarkWolf

Opnieuw inscannen zal niet lukken..Heb de foto al teruggegeven aan mijn vriendin, en aangezien ze voltijds 38u per week werkt (en ik er ook 34/week werk) zien we elkaar praktisch niet meer. Ik heb btw geen idee hoe ik dat inscannen kan instellen op 300dpi
Maar euhm, Mars & Anneke willen jullie beiden je creaties doormailen? Zal nog even kijken welke ik dan neem..De zwart-witte van Mars vind ik wel erg mooi maar dat gaat Cath waarschijnlijk niks vinden..
Pff lastig hoor kado's verzinnen :P Maar zou buiten zoiets echt niet weten wat ik voor haar moet kopen.

Mars

Ik heb er nog eentje...
Ik heb net Anneke's versie even omget naar vectoren, dat krijgt hij iets schilderachtigs, maar is hij wel groot genoeg voor op doek.
Hij kan nog een beetje bewerkt worden, zodat hij een wat mooiere achtergrond krijgt, maar ik heb geen muis (of eigenlijk: mijn tablet doet het niet), vandaar dat ik gisteravond ook niet verder met photoshop geprobeerd hebt.



[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Mail maar :D
of kan ik gewoon via hier de afbeelding opslaan op mijn pc!?

Parkieten-Freak

ik heb hem naar je toe gemaild, maar je kunt ze ook gewoon downloaden.  ;) Succes ermee!


Chicowen

Marcia undercover:
Die van mij kun je als EPS krijgen: dan is hij fatsoenlijk te drukken, op elke gewenste grootte, daarom heb ik hem zo omgezet.

Wat ik als voorbeelden heb gegeven, moeten dus zeker niet gedrukt worden. En de grootte van die van PF zal waarschijnlijk ook  niet geaccepteerd worden, maar ik weet het niet. Had je het vandaag willen doen?
Ben nu nog bij Chico, vandaar.

Groetjes marcia & chico ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Audrey

nog een suggestie: misschien kun je iets Andy Warholachtigs van maken? Met de foto 4x telkens in verschillende kleuren.

DarkWolf

Als ik hem in de loop van komende week krijg is het goed :) Volgende week moet ik het echt gaan bestellen, anders word het nipt.
Audrey je tip vind ik ook super! Ik heb alleen geen idee hoe ik de kleuren kan veranderen :P Ik ben een ramp op vlak van photoshop

Parkieten-Freak

#17
U wilt graag een soort van Warholpoezen? Alstublieft!  ;)



DarkWolf

Super Anneke ;D
Als ik de foto's van Marcia ook krijg ga ik kijkn welke ik neem..Maar deze vind ik echt super met al die kleurtjes!