Ons nieuwe huisgenootje

Gestart door Irene, december 08, 2008, 20:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irene

Afgelopen vrijdag hebben we een parkietje opgehaald uit het asiel. We hadden haar de woensdag ervoor al gezien en toen kwam ze al over het zitstokje naar ons toe gehipt. Thuis hadden we al een kooitje voor haar klaargemaakt en naast de kooi van Koko gezet. De eerste 10 minuten had Koko helemaal niet door dat ze er inzat maar daarna.... helemaal hyper was hij. Zat tegen de kooi aangeplakt en was helemaal opgewonden. Dat er nog meer parkietjes bestonden dat heeft hij nooit geweten! Als we met onze hand in het kooitje van Didi (het nieuwe parkietje) kwamen klom ze er gelijk op en wou erg graag de kooi uit. Zaterdag hebben we dit toen gedaan (Koko maar even opgesloten). Toen bleek dat ze heel slecht kon vliegen en landen, maar wel erg graag op je schouder wilde zitten. Ook was ze erg onzeker, dit denk ik omdat ze elke keer als het niet ging zoals ze verwachtte begon te bijten. We hadden al afgesproken dit te negeren. Op een gegeven moment Koko ook maar losgelaten want die brak zo wat de kooi af. Nou die werd gelijk op zijn plaats gezet door een stevige pik en vanaf dat moment heeft hij haar met het nodige respect benaderd. Nu, maandagavond, lijkt ze zich meer thuis te voelen. Ze bijt niet meer zo snel maar maakt alleen het bijbehorende geluidje als waarschuwing. Het liefst wat ze doet is in de kooi van Koko kruipen en af en toe naar buiten klimmen en dan naar ons toe komen fladderen. Ook gaat ze naar de plekjes waar Koko graag speelt om te kijken wat daar nou zo leuk is. En als ze Koko of een van ons niet meer ziet dan begint ze te roepen. Ik zelf vind het al een heel verschil met vrijdag/zaterdag en dat al na 3 daagjes. Ok, je merkt dat ze alles nog wel heel spannend vind maar ze komt wel uit zich zelf naar ons toe. En Koko mag nog niet te dicht bij komen (wat ik me goed kan voorstellen want hij zoooo verschrikkelijk blij en opgewonden dat hij er wel kan opeten) maar wel op hetzelfde stokje. 's Nacht en als we weg moeten gaan ze ieder in hun eigen kooi maar voor de rest staan de kooien open maar die van Koko is favoriet en die gebruiken ze dan ook samen.
Maar ik heb nog een vraagje; ik ben er inmiddels achter dat het een lutino is (sorry en met alle respect maar dit zei me tot nu toe niks) en ik heb begrepen dat het anders te zien is of het een mannetje of popje is. Bruin zou een popje zijn. Nu vind ik het zelf niet duidelijk dus vandaar mijn vraag kunnen jullie het zien op deze foto? Het is misschien nog niet erg duidelijk maar we willen nog niet teveel met het fototoestel op jacht :-). Even voor de duidelijkheid ik zou het leuk vinden als het een popje is maar als het een mannetje blijkt te zin is het ook goed als ze maar vriendjes worden.


Chicowen

Het is geen hele duidelijke foto, maar als ik het goed zie dan heeft de lutino een bruine neusdop. Een popje dus. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

ciske


Mars

Ja, het lijkt mij ook een pop (maar misschien even een scherpe foto van voren).
De kans dat je een popje hebt, is daarnaast ook veel groter dan een mannetje. Omdat je minder snel lutinomannen krijgt.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..