Een vriendje of vriendinnetje erbij

Gestart door Froekel, november 14, 2008, 13:15:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Froekel

Hallo parkietenfreaks,

Mijn vogeltje Jip woont nu ongeveer 5 weken bij mij. Het tam maken gaat de goede kant op, hij zit namelijk regelmatig op mijn vinger en ik laat hem vaak lekker in de kamer rondvliegen. Maar nu zoek ik nog een vriendje of een vriendinnetje voor mijn vogeltje. Vanaf begin februari begin ik namelijk full-time met co-schappen lopen, waardoor ik veel minder thuis en het vogeltje dus minder aandacht kan gaan geven. Het lijkt me dus wel zo gezellig voor Jip als er dan een ander vogeltje bijkomt. Het liefst wil ik een vogel dat al redelijk tam is. Het geeft niet als het vogeltje al wat ouder is, als het dan maar wel tam is. Ik zal namelijk niet heel veel tijd meer hebben komend jaar om het parkietje tam te maken. Ik zou heel graag een parkietje willen in de kleuren geel/groen, zoals Teun (mijn oude grasparkietje) was. Ik denk dat Jip een mannetje is (z'n neusdopje is nu nog beetje roze/violet, hij is ongeveer 11 weken), weten jullie wat handig is om erbij te doen? Een mannetje of een vrouwtje? En heeft iemand tips waar ik een geel/groen vriendje vandaan kan halen? Ohja, het liefst in de buurt van Groningen...
Alvast bedankt!

Groetjes,
Froukje en Jip.

hillie

Je kan op marktplaats zoeken of er kwekers bij jullie in de buurt zijn.
Of reacties op dit forum afwachten want ik weet niet of er leden met jonkies uit Groningen komen.

Maar of de jonkies tam zijn kan ik kan ik je niet garanderen bij de ene wel en bij de andere niet.
Maar je heb wel kans dat die sneller tam is door dat je al een parkietje heb.

Tjipie lover

Ik heb eventueel nog een vrouwtje voor je.
Ze is tam maar wel heel eigenwijs, komt uit haarzelf als ze zin heeft.
Je moet maar even zien.
Ze is morgen 18 weken oud!!
Ik hoor het wel.

Groeten Ank.

Froekel

Bedankt voor de reacties.
Kunnen twee vrouwtjes wel bij elkaar? Stel dat Jip toch een vrouwtje is....

Kyrenna

Ja, dat kan.

*staart verliefd naar haar kippehokkie* (4 dames)

Tjipie lover

Ja ook dat kan hoor.
Mijn Kaeti jong vrouwtje kon kiezen tussen een manlijke partner of een vrouwlijke en ze koos voor het vrouwtje.
Zitten te snavelen enz.
Heb ook nog een manlijk koppel en de rest zijn gewoon man+vrouw!

Groeten Ank

Tjipie lover


Froekel

Ank, ik heb je een PB gestuurd.
Groetjes!

Tjipie lover

Lieve Bento.
Wens je hele fijne jaren toe bij je nieuwe vriendje Jip en bij je nieuwe baasjes.
Kleine Bento is vanavond verhuisd en dus meegegaan met Jip en ook dus met haar nieuwe baasjes.
Ontzettend blij dat ze zo'n fijn nieuw plekje heeft gevonden.

Veel plezier met haar.

Groeten Ank

Froekel

Bento en Jip zijn al aardig op weg vriendjes te worden, en dat al na 1 dag!
Ze vliegen nu lekker in de kamer achter elkaar aan, het is een gezellige drukte :D.
Ank, ik stuur je binnenkort wat foto's van Bento toe.