parkiet maakt ekster geluid !?!?

Gestart door Joris, december 01, 2008, 17:13:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

hallo,
ik heb nog een vraag
want mijn parkiet maakt ook het zelfde geluid als een ekster
van dat scherpe harde geschreeuw..
is dit normaal en moet ik dit ook tegen de dokter zeggen??
groetjes, Joris

Wouter

Dit lijkt mij vrij normaal, mijn parkiet maakt ook de gekste geluiden. Leven er miss veel eksters bij jullie in de buurt? Want dan kan  het zijn dat de parkiet de eksters immiteert!

Joris

bedankt voor je reactie,
ja er leven inderdaad veel eksters bij ons in de buurt  ;)
groetjes joris

Kleintjes

Hoihoi,

is volledig normaal dat parkieten andere geluiden gaan immiteren. Ze leren de geluidjes en gaan deze in hun eigen gezang en gebabbel plaatsen. Ikzelf heb Tweety, die babbelt alsof hij 'n merel is. Zit hij fijn te zingen maakt hij ineens 'n merelgeluidje.

Er is niks vreemds mee, is natuurlijk wel even vreemd als je vogeltje ineens andere geluiden maakt maar dat is geheel normaal. Sommige parkeitjes gaan mobieltjes immiteren, andere kiezen voor andere geluiden zoals volgens en weer andere houden 't bij hun eigen geluidjes. Alle papegaai-achtigen doen dit trouwens.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

angels-birds

1 van mijn parkietjes doet mijn telefoon na.. Zon sms geluidje! Sosm erg vervelend, want ik loop dan wel voor niks naar mijn telefoon :P Vind het heel apart dat een parkiet dat na kan doen :D Zo kunnen andere ook heel erg mooi fluiten! Ik zit dan echt met bewondering naar ze te staren:P

1972marloes

onze loeki kan in haar eentje uitstekend twee veachtende eksters na doen, maar ook een kolonie lawaai mussen weet ze uitstekend na te doen. :-*
Even als de cavia, Parkieten kunnen uitstekend imiteren ;D
Dat zal e jouwe dus ook doen