jong of ouder parkietje

Gestart door ciske, november 23, 2008, 23:05:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciske

Zoals jullie weten is ciske donderdag overleden.... en aangezien ik nu 2 dames en 1 man heb moet er een parkietje bij komen....

wat is wijsheid.... ciska is 4 vaena en feyona beiden nog geen jaar oud.... zou ik er een jong parkietje of ouder parkietje bij halen?

roha

Dat maakt niks uit, Bas.
De leeftijden zijn niet zo belangerijk, belangerijk is dat de karakters bij elkaar passen.

DobbyFloppy

volgens mij zal dat ook niet veel uitmaken de leeftijd, ik denk alleen dat je een jongere parkiet sneller tam krijgt
weet alleen niet zeker of dit zo is hoor...
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Jasmin

Citaat van: DobbyFloppy op november 24, 2008, 12:36:10
ik denk alleen dat je een jongere parkiet sneller tam krijgt
weet alleen niet zeker of dit zo is hoor...
Dat hangt van het karakter af ;) Toen ik Panic nog had duurde het 2 jaar voor ze tam was,
ik had haar al vanaf 6 weken en ik had er veel tijd ingestoken en bij Jacky duurde het maar 2 weken.
Uiteindelijk zijn ze allebei heel tam geworden alleen duurde het bij de ene wat langer :)
Dus leeftijd maakt bij tam maken geen verschil.

DobbyFloppy

Citaat van: Jasmin op november 24, 2008, 13:50:25
Dat hangt van het karakter af ;) Toen ik Panic nog had duurde het 2 jaar voor ze tam was,
ik had haar al vanaf 6 weken en ik had er veel tijd ingestoken en bij Jacky duurde het maar 2 weken.
Uiteindelijk zijn ze allebei heel tam geworden alleen duurde het bij de ene wat langer :)
Dus leeftijd maakt bij tam maken geen verschil.

ja oke maar je hoort regelmatig wel eens dat dit wel zo is bijv in die boekjes
maar mijn vogels schelen 3 maanden en qua dingen leren zijn ze inderdaad allebei even ver
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

roha

Vaak ligt het er ook aan wat een parkiet allemaal al heeft meegemaakt en dat vooral m.b.t de mens.

1972marloes

Aangezien je al twee vrouwtjes heb, zou ik voor een parkietje gaan waarvan je in iedergeval zeker weet dat het een mannetje is.

Dat is voor het evenwicht en de rust onderling denk ik beter.
Verder jong of iets ouder maakt niet echt veel uit dan  toch?

succes en sterkte


mlange

jong of oud zou niet zoveel moeten uitmaken, wel zoals Marloes zegt: zorg ervoor dat het een mannetje is. Gezien je al een paar vogels hebt (ik neem aan dat ze tam zijn?) zal een nieuweling zich wel aanpassen omdat de rest van de groep zich ook zo richting jou gedraagt. Het is geen garantie (het karakter maakt ook heel erg uit uiteraard), maar zal zeker een stapje helpen.

Succes en sterkte met het vinden van een goed maatje in de kooi!

hillie

#8
Volgens mijn moet dan juist geen mannetje er bij doen.
Omdat er dan ruzie in de kooi kan komen.
Omdat de twee vrouwtjes dan moeten vechten om een mannetje

Of je moet 2 vrouwtjes nemen dan is het probleem gelijk opgelost. ::)

angels-birds

@ Hillie: Hij heeft 2 poppen en 1 man.. Daar maken ze nu ruzie om! Vandaar dat Ciske opzoek is naar een MAN :) Hij vraagt zich alleen af wat nu het beste is: een even oude man als Ciska of een jongere man..

Piknikki

Dan zou hij drie popjes en 1 mannetje hebben. Geen aanrader. ;) Van wat ik had begrepen wilde hij sowieso een mannetje. En 't liefst zo snel mogelijk. :P

hillie

Oké sorry verkeerd gelezen ik dacht dat alleen nog 2 vrouwtjes heb.

Ja dan moet die een mannetje nemen.

ciske

bedankt voor al jullie tips :)

ga zaterdag een jong mannetje ophalen  ;D(te samen met 6 dozen parkietenspeelgoed)

mijn vraag is beantwoord :) dus wat mij betreft mag er een slotje op :)