Pannen

Gestart door Maryvonne, november 25, 2008, 15:30:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maryvonne

Op de site staat al de nodige info over teflon... Mijn parkietje komt ongeveer 3a4 meter van de keuken (fornuis) te staan. En we hebben tefal pannen, maar ook een ikea pannetje. Hoe weet ik nu of er teflon in zit? Dat is dus mijn vraag...

Ik gebruik overigens wel vaak teflon voor mijn racefiets! (maar dan buiten of in de schuur...)

Groetjes
Maryvonne

Parkieten-Freak

Iedere anti-aanbakpan met een onbekende coating moet je voor alle voorzichtigheid maar even beschouwen als zijnde een Teflon pan.

Teflonspray voor je fiets (voor een derailleur of zo) is natuurlijk ook niet gezond voor parkieten, maar die spray gebruik je toch al buitenshuis.
Daarnaast gaat het bij Teflonpannen specifiek om de giftige fluorverbindingen, die bij extreme verhitting vrijkomen.
Mijn advies is om geen Teflon te gebruiken als je vogels in huis hebt. Dit geldt niet alleen voor open keukens, Teflon dampen verspreiden zich namelijk door het hele huis.
Wil je toch je pannen blijven gebruiken, dan zul je héél voorzichtig moeten zijn. Zorg voor voldoende ventilatie en een goede afzuigkap. Laat niets aanbranden en haal pannen direct van de kookplaat af als je klaar bent met koken.
Gooi beschadigde Teflon pannen direct weg.
Tip: kies de volgende keer voor "Braet" pannen. Deze zijn uitstekend en wel geschikt voor huishoudens met vogeltjes.