Wat te doen? Het is zo zielig!

Gestart door Gwen, november 24, 2008, 19:31:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gwen

Hallo!
Wij hebben een klein grasparkietje, Sam, van ongeveer 3 jaar. Zijn vriendje is een paar maanden terug overleden. We zijn voor hij overleed bij een speciale vogeldokter in Prinsenbeek geweest. Daar kregen we het medicijn Fungizone. Voor het vriendje was het helaas te laat. Met Sam bleek niets aan de hand te zijn. We hebben hem wel preventief behandeld met de Fungizone. Na een poosje zijn we daar natuurlijk mee gestopt. Een paar weekjes later ging Sam ook hijgen en wilde hij alleen maar eten. We hebben opnieuw Fungizone gekregen maar dit hielp niet. Toen hebben we van het merk Beaphar Anti-parasiet gekocht. Dit hielp wel goed, Sam was weer zijn vrolijke zelf. Echter, een poosje later begon alles weer van voor af aan, 3 weken na de eerste dosis. We hebben hem toen de 2de dosis toch maar gegeven, ook al wordt aangeraden dat pas in de 4de week te doen. We zijn erg bang dat dit ook niet meer zal helpen en we willen hem niet verliezen. We maken elke week trouw zijn hokje schoon (met Dettol) en hij krijgt elke dag schoon water en voer. Wie heeft er een idee wat er wel zou kunnen helpen om hem beter te maken?

Groeten, Gwen en Mattias.

DarkWolf

Wat dacht je van een bezoekje aan een vogelarts om een diagnose vast te stellen & de juiste medicatie mee te krijgen!?

Caradow

Ik neem aan dat de eerste keer de diagnose Megabacterie is gesteld aangezien je Fungizone hebt meegekregen?

Ik zou zeker nog een keer naar Bastiaanse(Prinsenbeek) gaan en Sam weer goed na laten kijken. Megabacterie kan enorm moeilijk te overwinnen zijn en kan onherstelbare schade aanrichten wanneer niet goed behandeld.

Bastiaanse is een goede vogelarts en zeker de moeite waard om nogmaals te gaan.


Gwen

Nou, dan gaan we dat maar weer doen dan. Hoe moet ik alleen die lieve Sam dat in zijn bekje spuiten?! Bastiaansen zei dat we de Fungizone in zijn drinkwater moesten doen, maar dat werkte niet voldoende. Hij is wel tam, maar vindt het zeker niet leuk om gepakt te worden. Bovendien vindt hij dat erg stressvol en ik denk dat ie dat niet gaat overleven. Ik ben bang dat de dokter toch gaat zeggen dat ik dat moet doen. Wie heeft er tips om dat in zijn bekje te spuiten?

Caradow

Die vraag kan je ook bij Bastiaanse neerleggen, dan kan hij het voordoen, ik denk dat dat duidelijker is dan een schriftelijke uitleg ;)

Gwen

Hij heeft nu die beaphar anti-parasiet in zijn nekkie. Ik he nog een beetje Fungizone van vorige maand. Kan ik hem dat tegelijk geven? Of is dat slecht? We hebben het wel in het bakje van de valkparkiet gedaan, ter preventie. Ze zitten overigens niet bij elkaar in de kooi. Wel vliegen ze samen los.

Caradow

Laat Sam nu maar eerst goed nakijken voor je hem nog iets geeft...

Gwen

Ja, zal ik doen. Ik ben gewoon bezorgd...
In ieder geval bedankt voor de hulp!

Mars

Parkietjes moet je niet zo maar met antiparasiet gaan behandelen, nergens voor nodig en een vies goedje!
Laat hem nou eens even goed nakijken, je kunt dat geld beter uitgeven aan de dierenarts dan aan al die rare chemische middeltjes.

Zet hem ondertussen even lekker tegen de verwarming aan (dus in de warmte). En maak morgen zo snel mogelijk een afspraak!
Je moet dit soort dingen nooit zo lang aan kijken als een parkietje ziek is!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ilka

Hey,

Wij hebben ook problemen gehad met een parkietje dat steeds zat te hijgen ten gevolge van een schimmelinfectie in de luchtwegen. Dit heeft maandenlang geduurd en kwam steeds terug. Gelukkig is hij nu helemaal genezen. Het is inderdaad het beste om de fungizone direct in het bekje in te geven.
Wat je verder kunt doen is zorgen voor goede ventilatie en elke dag stofzuigen. Zo zorg je dat de schimmelsporen in huis verdwijnen en je parkietjes niet steeds opnieuw besmet raken.

Sterkte!