help hij ziet er slecht uit en braakt

Gestart door piranja, november 22, 2008, 09:18:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

piranja

Help,

ik weet even niet meer wat ik moet doen.......
gister had ik nog 2 parkietjes maar zag al dat er eentje slecht uitzag ook merkte ik opeens dat hij steeds met zijn kopje schudde en dan eten uitbraakte en slecht in de veren zat. (helemaal dik opgeblazen) toen ik savonds thuis kwam hoorde ik tok en zag uit mijn ooghoek dat hij dood van zijn stokje viel.
ik had het dus te laat ontdekt dat er wat mankeerde..........

hele hokje schoongemaakt en ik zag dat de andere vogel wel gewoon at. nu heb ik hem alleen in de gaten gehouden en merk dat hij ook zijn kopje schud en zaadjes uitspuugd en sinds vanmorgen ook slecht eruit ziet. slaapt heel veel en ziet er erg opgezet uit.
nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet doen......... wat is het en wat kan ik er tegen doen?

heb al iets gelezen op internet over een middeltje wat je kan halen bij de dierenwinkel, Gezasept.
of moet ik echt de dierenarts bellen?? ik wil niet dat er nog eentje dood gaat!

ik woon sinds kort in Amsterdam dus als ik een dierenarts moet bellen en iemand weet een goede hier in de buurt laat het me dan aub weten!

alle hulp is welkom!!

Chicowen

Inderdaad zsm contact opnemen met een VA. Er zit er wel eentje in Amsterdam (Dierenkliniek Centrum Oost), maar ik weet niet uit mijn hoofd of zij weekend diensten hebben, zo niet, dan hebben ze op het antwoordapparaat wel een nummer voor spoedgevallen staan denk ik.

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

piranja

kan om 11 uur terecht bij de dierenarts............

maar waarom gebeuren dit soort dingen altijd in het weekend?? ben nu al een vermogen kwijt terwijl ik er nog niet geweest ben.

maar goed niet zeuren moet toch goed voor mijn parkietje zorgen en daar horen dit soort dingen ook bij. Ze zei al aan de telefoon je kan ook wachten tot maandag, maar omdat mijn andere parkietje al dood is durf ik dat niet echt aan.

Chicowen

Dit gebeurt vaak in het weekend...
Veel sterkte en laat je weten hoe het bij de VA is geweest? Ga je inderdaad naar Centrum Oost?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

piranja

nee die was niet open!
ga nu naar Weteringschans.
stond ook aangegeven op een site van vogelartsen.

ik laat het weten hoe het is afgelopen!

hillie

Sterkte er mee gewenst met allebei de gevallen.

piranja

nou ik zaterdag met mijn zieke pietje naar de dierenarts, daar moest hij een paar uurtjes blijven zodat ze even goed onderzoek kon doen.
helemaal niks kunnen vinden, geen parasieten niks.

wel wat antibiotica meegekregen.

zondag werd het alleen maar slechter en hij zat op de grond dus ik had de hoop al opgegeven en ja hoor vanmorgen lag hij dood in zijn kooitje.

opeens binnen 3 dagen ben ik mijn parkietjes kwijt en de week ervoor waren ze nog springlevend en tetterden ze de hele boel bij elkaar. dus wat het nou geweest kan zijn................. geen idee!!!

vind het echt niet leuk, vooral ook omdat ik geen nieuwe meer mag van mijn vriend want die vind het nu wel weer rustig in huis. Tja daar moet ik hem wel gelijk in geven want een herrie dat konden ze wel maken.

Mars

Hmmm... wel raar hoor!

Wat heeft de dierenarts voor onderzoeken gedaan en wat heeft hij je uiteindelijk meegegeven voor antibiotica?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caviaplanet

 :( o wat vreselijk is dat zeg, ik wens je heel veel sterkte.
Jolanda

piranja

ze heeft gekeken of er nog eten in zijn kropje zat en dat bekeken op parasieten en een ontlasting onderzoek.
ze moest ook al bellen naar een collega omdat die er meer verstand van had dus ik had al zoiets van als dat maar goed gaat.
Helaas gebeurde het op zaterdag en dan zijn niet veel DA's open.

potje staat thuis welke antibiotica ik gehad had, dus kan niet zeggen wat het "merk" is. moest in ieder geval heel weinig geven 0,2 ml 2x maal daags. en elke keer als ik hem vast had piepte hij de hele boel bij elkaar dus ik had goede hoop ook glipte hij 1x los en vloog rond dus ik dacht meteen, dat is goede zaak!
maar helaas.

krijg nu toch nog mijn oude vogeltje terug die we bij de buurman gebracht hadden omdat hij steeds gepest werd door die ander 2. deze heeft alleen veel "eelt"  rond zijn pootjes zitten maar dat is goed te verhelpen met een zalfje uit de dierenwinkel.
dat is in ieder geval veel goedkoper voor wat ik van het weekend heb moeten betalen en helaas niet heeft mogen helpen.

roha

Jee das niet zo fijn, allereerst dan maar sterkte.

Wat betreft je vorige parkiet:
Fijn dat je buurman de parkiet weer aan je wilde terug doen.
Een soort eelt vind ik vreemd dat je dat zo makkelijk benoemd. Denk dat het iets van een mijtvorm is, misschien dat je een foto kan plaatsen, of naar de VA, voor de juiste behandeling bij de juiste aandoening!!
.
Ook vind ik het jammer dat je je in duur en goedkoop uitdrukt als het om je vogels gaat, ook al heeft de dierenarts geen positieve afloop gecreeerd, je hebt er juist goed aan gedaan om niet zelf te gaan doktoren.

Je parkiet heeft al zijn krachten gebruikt om aan jouw en je handen te ontsnappen en te vluchten, terwijl een zieke parkiet juist alle energie nodig heeft om beter te worden, vandaar dat er ook altijd een warmtelamp wordt geadviseerd.

Toch verbaasd het me dat ze allebei zo plots zijn overleden. Ik zou in ieder geval de kooi heeel goed ontsmetten voor de 'nieuwe oude' parkiet en graag willen weten waar ze nou aan kunnen zijn overleden.
Hoe is je situatie thuis? (open keuken, tochtig, bakvetten, teflon-gebruik ed).

piranja

nou zeg ik beschrijf het gewoon even snel wat die andere vogel heeft hoor!! ik weet wel wat het is en er is ook een benaming voor aangezien ik al eerder op dit forum foto's heb geplaatst en reacties erop heb gehad die mij zeer goed geholpen hebben en waar ik ook heel blij mee ben.

jeetje wat kunnen sommige mensen toch fel reageren terwijl ik misschien andere mensen help door neer te zetten wat er met mijn parkieten is gebeurd en hun er misschien van kunnen leren.

wees juist blij dat er nog mensen zijn die geld uitgeven aan een parkiet!! en natuurlijk had ik er de balen van dat het precies in het weekend gebeurde maar ik had ook niet kunnen gaan en het arme beestje gewoon laten lijden maar dat doe ik niet want elk dier moet je behandelen zoals een mens ook behandelt zou willen worden.
ik heb zelfs eens een parkiet gehad die 3x geopereerd is dus ik druk het heus niet makkelijk in geld uit hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!

en trouwens je kan nooit oordelen over een ander en al helemaal niet in iemand zijn portemonnee kijken!! denk daar maar eens over na voor je weer zo'n zin opschrijft.

roha

Nou, sorry dat je je aangevallen voelt. Ik lees het nog eens terug en vind nog steeds dat ik niet aanvallend reageer. Ik geef gewoon mijn mening over de info die jij geeft in dit topic.
Snap best dat je ook wilt helpen om andere de symptomen te laten herkennen, maar geef dat dan ook goed aan en vertel geen halve dingen, dat voorkomt dat mensen op jou reageren op een manier die jij niet waardeert.
Trouwens, ik denk alleen met je mee, om er evt. achter te komen wat de oorzaak kan zijn van je 2 overleden parkieten.

Inderdaad ik kan alleen in mijn eigen portemonnee kijken, maar vind wel dat je niet aan dieren moet beginnen als je onkosten in afweging moet nemen in duur en goedkoop.


hillie

Jeetje wat naar dat de tweede ook is overleden is.
Maar je heb gedaan wat je kon doen al heb het niet geholpen.

Misschien de volgende keer toch naar een goeie VA gaan.