Parkiet klimt bij konijn in de kooi

Gestart door Marijke, november 23, 2008, 12:12:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marijke

Hoi iedereen,

Sinds twee weken heb ik een parkietje in huis: Cookie. Hij is echt super lief. Vanaf dag 3 ging hij al heel stoer op mijn vinger zitten. Na twee weken goed oefenen en wennen was het tijd voor de eerste vlucht. Het vliegen ging heel goed. Hij komt ook al op mijn hoofd en schouder zitten. Maar nu heeft hij sinds vandaag het konijn ontdekt dat ook in onze huiskamer staat. Hij vliegt nu steeds rechtstreeks naar de konijnenkooi. En vandaag is hij zelfs tussen de spijlen door naar binnen geklauterd! We hebben direct het hok open gezet en Cookie er uit gehaald. Maar dat is natuurlijk iets wat hij nu vaker gaat doen. Maar als hij of het konijn schrikt kan hij niet meer zo snel naar buiten. Ik ben bang dat hij er een keer in klimt als ik het niet zie, en dat er dan iets gebeurd. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kunnen we doen?

Groetjes Marijke

Ingrid

Gebruik de zoekfunctie maar eens, er is al meer over konijnen icm grasparkietjes geschreven ;)

Ik heb even Sonja's ervaring gekopieerd uit het discussietopic Grasparkieten icm met andere huisdieren:

Citaat van: Sonja op oktober 23, 2006, 11:55:08
Ook met andere dieren, zoals konijntjes moet je zelfs oppassen dat er niets gebeurt.
Zelf heb ik ook parkieten en konijnen. In het verleden heb ik daar een nare ervaring mee gehad. :( Mijn parkiet zat op mijn hand en vloog ineens naar het konijn, en ging bovenop haar kop zitten. Daar schrok het konijn zo van dat ze hapte. Ze had de parkiet bij de staart beet. :o :( Gelukkig kon mijn parkietje nog terugvliegen naar de kooi en heeft er niets aan overgehouden.
Maar ik wil hiermee zeggen dat het gevaar in een heel klein hoekje zit, het gebeurt in een fractie van een seconde. In dit geval zelfs waar ik bij was.
Nu laat ik nooit meer tegelijkertijd de parkieten en de konijnen los lopen/vliegen, maar om de beurt. Omdat het ook gevaarlijk kan zijn om de parkieten op de kooi van de konijnen te laten zitten, leg ik daar altijd als de parkietjes eruit zijn, een plexiglas plaat op, die een paar cm. uitsteekt, zodat ze ook niet langs de tralies omlaag kunnen klimmen, en zo nog in contact zouden kunnen komen met de konijnen.
En uiteraard laat ik ze niet zonder toezicht los.


Marijke

Ah, ik zie dat ook dit onderwerp zelfs al een keer besproken is... Maar heel erg bedankt voor de reactie! Ik ga direct een plaat aanschaffen!
Groetjes Marijke