wennen aan elkaar??? 2 parkieten

Gestart door loulou, november 06, 2008, 13:42:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loulou

Ik heb nog een vraag, ik heb dus sinds dinsdag nog een parkiet erbij (layla) maar loulou moet er niks van hebben, zoekt bij mij bescherming. Layla kan heel goed vliegen en volgens mij vindt loulou dat maar niks.
de eerste 2 dagn was loulou totaal niet zichzelf ; agressief, niet meer babbelen enzo. Maar sinds vandaag is ie een beetje zichzelf aan t worden. Ze zitten in aparte kooien en alleen in de kamer komen ze elkaar tegen. Ook zet ik ze samen op ieder een schouder. In de dierenwinkel zeiden ze net toen ik voer ging halen zet ze maar gewoon meteen in één kooi.
Ik denk niet dat ik daar goed aan doe. Oh ja ze zeiden ook dat loulou dan dadelijk niet meer tam is als ik er een andere vogel bijzet. volgens mij is dat onzin.

Heeft er iemand tips? uiteindelijk zullen ze toch samen in een kooi moeten.

DobbyFloppy

mm ik denk dat je ze eerst apart nog maar moet laten wennen. ik denk dat je vogeltje die je al langer hebt nog aan de situatie moet wennen. misschien kun je ook eventueel op de site kijken
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Jasmin

Parkietjes moeten de eerste dagen meestal erg wennen aan een soortgenootje, dat is heel normaal.

Als loulou weer zichzelf word is dat wel een goed teken,
dan begint hij toch te wennen aan layla's gezelschap.
Ik zou nog even kijken hoe het de komende dagen gaat. Maar ik denk dat het wel goed komt ;)

En over die dierenwinkel die mensen weten duidelijk niet zoveel van parkietjes af ;)

Groetjes Jasmin

loulou

Hallo,

Ik heb al veel gelezen in boekjes en internet, maar dit is iets waar ik echt niet uit kom.
loulou had ik al, is een superlief parkieten mannetje van ongev. 9 maandjes. Hij kan niet vliegen omdat hij door de fokker was gekortwiekt. Ben laatst dus naar de vogelarts geweest en zij heeft alle pennen die nog niet geruit waren onder narcose verwijdert.
Maar nu hebben we sinds 1,5 maand een popje erbij. van ongeveer 4 maandjes.
Zij kan wel vliegen. Maar loulou moet niks van haar hebben, hij is niet agressief maar loopt er echt voor weg, als ze allebei los in de kamer zijn, wil layla steeds naar loulou, maar loulou krijst dan en gaat zich verstoppen.

Ik heb het contact toch echt wel goed opgebouwd, eerst een aantal weken in aparte kooien een eind uit elkaar en toen de kooien naast elkaar gezet. en uiteindelijk zitten ze nu samen in een kooi.
Ze kletsen wel lekker samen, maar loulou wil niet knuffelen of zelfs maar samen op één zitstok zitten en als layla te dichtbij komt krijst hij weer en loopt hij weg.

Komt dit nog goed? Nog Tips iemand?

Oh ja en zo tam als ik loulou heb (kusjes geven enzo) krijg ik layla nog niet die is alleen maar op loulou gefocust en Loulou weer op mij. maar dat kan natuurlijk ook met karakter te maken hebben he? want layla bepaalt liever zelf wanneer ze bij me wil zitten vaak s'avonds, overdag vliegt ze dan steeds weg. Ook wil Layla niet uit mijn hand eten, maakt niet uit wat voor onweerstaanbare dingen ik erin heb.

Tips??

Alvast bedankt!!

hillie

Niet alle parkietjes gaan erg verliefd met elkaar om.
hier is het ook zo dat het ene moment elkaar zitten te kussen en het andere moment moet het mannetje niks van het vrouwtje weten.
Zo lang ze elkaar niet verwonden zal ik niks doen.

En ook niet ieder parkietje is even tam te maken.
omdat je eerste parkiet gekort wiekt is, is die afhankelijker van je dan je tweede parkiet.
Maar dat komt ook wel als je maar veel geduld heb.
En zij zal misschien het mannetje volgen als die bij je komt.
Alleen het heb ze tijd nodig.