dierenwinkel

Gestart door happy girl, november 21, 2008, 21:54:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

happy girl

Vanavond voor de 2de keer op rij ontdekt dat er een dierenwinkel is die de parkieten slecht onderhoud. De beestjes hadden geen eten! vorige week heeft een medewerker nadat we het hadden gezegd gelijk gevoerd , ontstond gewoon ruzie in de hokjes om eten. vandaag hadden ze wederom niks, we hebben het gemeld maar volgens die mw stond het op de bodem ( daar zaten alleen houtsnippers in.) en kregen ze dus niks. Ik heb haar gemeld dat we de dierenbescherming op de hoogte zouden brengen maar dat boeide haar niet! nouja zeg.
wat zouden jullie doen?

Parkieten-Freak

Ik zou de dierenbescherming inlichten en verder kunnen wij hier helaas niets aan doen.


Piknikki

Inderdaad. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan als jij.
Het is fijn dat je je om het welzijn van de vogeltjes bekommert, maar op een gegeven moment moet je je ook beseffen dat het niet in jouw handen ligt. Die mensen van de dierenwinkel zijn zelf verantwoordelijk voor hun dieren, en als zij op die manier hun eigen dieren om zeep helpen.. Ik hoop dat ze 't ooit zelf gaan inzien. Natuurlijk is het fijn om die beeskes het leed te besparen, maar ja, je kunt helaas niet ieder diertje redden. Zolang jij goed bent voor je eigen dieren heb je nergens schuld aan. Je hebt je best gedaan, maar nu is het aan de dierenbescherming of zij ingrijpen.
Ik zou de diertjes in ieder geval niet kopen. Uit principe niet. Tenzij ze er ernstig aan toe zijn, zou ik aanbieden de diertjes over te nemen (gratis) en ze te verzorgen. Maar er zijn helaas dierenwinkels (en particulieren) die er een sport van maken om zielige diertjes te koop aan te bieden in de hoop dat mensen ze uit medelijden kopen. Dat beleid zou niemand moeten steunen, en hier moeten consumenten niet aan bijdragen.

happy girl

maandagochtend hangen we aan de telefoon met de dierenbescherming! ze kopen is zowiezo geen optie want volgende keer zitten er weer nieuwe.

wieneke

Goed dat je de dierenbescherming gaat inlichten. Als zij er niks aan kunnen doen, heb jij tenminste gedaan wat je kon.
Ik had donderdag ook zoiets, ik ging eens naar een andere dierenwinkel, een dorp verder, en daar stond een normale parkietenkooi (waar ik 1 of 2parkieten in zou zetten) met 9 parkieten erin! :o De kooi was veel te klein en ze zaten helemaal tegen elkaar aan. Ze hadden één bakje met eten en de kooi was heel erg vies.
Ik zou daar dus nooit mijn parkietje kopen!!!
groetjes Wieneke