Gevraagd: foto's van zieke grasparkieten

Gestart door Parkieten-Freak, november 20, 2008, 19:33:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lyandra

N.a.v. het snelle overlijden van Robin na Sjoert, heb ik nog wat foto's opgezocht waarbij je kan zien, dat Robin zich
helemaal niet lekker voelde. Hij heeft ook de twee weken nadat Sjoert overleden was op 5 dec 2008, alleen maar bij me in mijn hals gezeten.
Wilde verder niets meer. Ging alleen naar de kooi terug om te poepen en te eten en te drinken.
uiteindelijk op 19 december is Robin ook overleden. Na onderzoek bij de dokter bleek hij ook behoorlijk af te zijn gevallen. Maar ze hebben niet meer kunnen achterhalen wat het precies is geweest.


[verwijderd door de beheerder]

Triesja

Hallo Parkiet-Freak,

Ik heb eens een Topic gestart met de titel veerrot. In dat Topic staat een foto van de veren van de parkiet. De vogels is verder niet ziek in uiterlijk dus andere foto's zijn niet echt van toepassing. Tenzij je het interessant vindt om er ook scheef zittende veren en uiteindelijk geen slagpennen/staart op de foto te willen zien.
De ziekte is van een vogel vastgesteld door avianbiotech in england.
Ik hoor het wel als je toch interesse hebt in die foto's.

Groetjes Patricia

Caradow

Hoi Patricia,

De foto van de veren in het topic is best wel onduidelijk, als je nog betere scherpere foto's hebt dan zijn die zeker welkom. Ook al komt PBFD dan niet zo heel erg veel voor bij onze grasjes, het is zeker een interessant onderwerp.

rosalientje

Mijn vogeltje tony zat een uur voor deze foto nog gewoon te fluiten en te roepen,
ik keek ineens en hij zat opeens heel erg bol en deed zijn oogjes niet meer open.
ik heb gelijk een dierenarts gebelt en daar kon ik terecht een uur later.
maar dat mocht niet eens meer baten toen ik ophing met de dierenarts zat hij op
de bodem en begon ineens te trillen net een epileptieaanval en hij is zo in mijn hand
ingeslapen.
ik was er kapot van !

op de foto zie je hem zitten heel erg bol in zijn kooitje.

rust zacht tony

[verwijderd door de beheerder]

Triesja

Hoi moderator's

Ik heb nog eens al mijn foto's van de veren bekeken en ik heb geen goed scherpe gevonden. Als er weer veren vallen dan kan ik proberen ze netjes op de foto te krijgen. Als ik dan alle foto's heb post ik ze wel hier.

Groetjes Patricia

Rukia

Ik wilde ook foto's toevoegen maar ze willen niet uploaden. Heb het vijf keer geprobeerd. Probeer het morgen nog eens.
Het gaat om een parkiet die een hart/herseninfacrtje heeft gehad en het overleefde!